چند تن از دانش‌آموزان یزدی به نمایندگی از دیگر دانش‌آموزان، در ایام‌الله دهه فجر، در دفتر امام جمعه یزد حضور یافتند تا پای سخنان این یار انقلاب بنشینند و خاطرات انقلاب را از زبان وی بشنوند و به دیگر دوستانشان نیز برسانند.
کد خبر: ۹۳۸۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 06 February 2021

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» در این دیدار به فعالیت‌های انقلابی خود در پخش اعلامیه‌های امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: از جمله روش‌های پخش اعلامیه در جاهای شلوغ و پرتردد این بود که سوار تاکسی می‌شدیم و بعد از پیاده شدن، اعلامیه‌ها را روی سقف تاکسی می‌گذاشتیم، با حرکت ماشین اعلامیه در بین مردم پخش می‌شد و ما هم از آن طرف فرار می‌کردیم.

 وی ضمن بیان این که در هجرت امام از تهران به عراق و از عراق به پاریس در کنار امام خمینی(ره) بود، به علاقه امام خمینی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: روزی یک خانم فرانسوی همراه با دو کودکش محضر امام آمدند و امام (ره) این دو بچه را بر روی زانوهای خود نشاندند و از سیداحمدآقا خواستند پذیرایی بیاورند. بعد امام پذیرایی را که چند دانه گز بود، با دست خودشان به دهان بچه‌ها گذاشتند.

آیت‌الله ناصری در پاسخ به سؤال دانش‌آموزان درباره ویژگی‌های آیت‌الله شهید صدوقی(ره) نیز گفت: شهید صدوقی(ره) خیلی مردمی بود و به فکر رفع مشکلات مردم بود، حتی در خارج از کشور، در مناطق کردستان و در زمان جنگ و سیل و زلزله پیگیر رفع مسائل مردم بود؛ مثلاً کردهای کردستان از ایشان تقاضای کمک کرده بودند، ایشان هم به آن‌ها مبالغی پول داد تا جاده و میدان و مسجد بسازند یا در جریان سیل ایرانشهر و زلزله طبس، شهید صدوقی از ارکان مهم خدمت‌رسانی بود و با مدیریت وی، کمک‌های زیادی به مردم این مناطق شد. شهید صدوقی عشق و علاقه زیادی به امام(ره) داشت و در راه ایشان فداکاری‌های زیادی کرد و در نهایت خداوند شهادت را نصیب وی کرد.

نماینده ولی فقیه در پایان در پندی پدرانه خطاب به کودکان، گفت: امام(ره) به کودکان و نوجوانان خیلی امید داشتند که آینده‌سازان انقلاب باشند و اخلاق و رفتار و علم‌شان باعث تقویت انقلاب شود، امام تأکید داشتند که کودکان  تربیت اسلامی و الهی شوند.

وی افزود: از کودکان می‌خواهم به طور جدی درس بخوانند و در کنار درس، دینشان را هم یاد بگیرند. گوش به حرف بزرگترها و علمای دین بدهند، نه کسانی که دشمن ما هستند و در فضاهای مجازی و غیره اعتقادات غلط خودشان را ترویج می‌کنند، همچنین باید تلاش کنند تا ایران را روز به روز آبادتر و پایدارتر کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار