نماینده ولی فقیه در استان یزد با اعلام هشدار نسبت به خطرات طرح ۲۰۳۰، گفت: تدین، تفکر و تعقل از سیستم آموزشی ایران کنار گذاشته شده است.
کد خبر: ۹۳۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 08 February 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون امور بانوان جبهه فرهنگی انقلاب استان یزد با اشاره به اینکه دشمنان ما سال‌هاست که علیه انقلاب جبهه فرهنگی تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم برنامه‌های دشمنان را خنثی کنیم، به فرموده امام راحل باید ببینیم که دشمن از کجا ضربه وارد می‌کند تا از همان نقطه مقابله کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از آنها نظیر انگلیسی‌ها بسیار حساب شده عمل می‌کنند و عجله‌ای در نتیجه ندارند، افزود: همانگونه که 100 سال پیش، سیستم آموزشی مدنظر خود را وارد کشور کردند و اکنون تا حدی به نتیجه‌ای مدنظر خود رسیده‌اند و بعد از این همه سال، ایده‌ها و اهداف خود را در قالب طرح 2030 علنی کرده‌اند.

ناصری با بیان اینکه آنها سه اصل مهم تدین، تفکر و تعقل را از آموزش‌ها به تدریج کنار گذاشتند، عنوان کرد: آنها می‌دانند که افراد متدین و متعهد هرگز در مسیر آنها قرار نمی‌گیرند و افرادی که تفکر و تعقل ندارند نیز سطحی‌نگر و فاقد خلاقیت بار می‌آیند و همواره وابسته و عقب مانده باقی خواهند ماند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه بعد از انقلاب تلاش‌هایی شد که سطحی‌نگری‌ها کنار گذاشته شود، بیان کرد: نتیجه آن نیز رشد قابل توجه در زمینه های پزشکی هسته ای و دفاعی بود.

وی با بیان اینکه حتی در دانشگاه ها نیز بیشتر به حفظ کردن دروس می‎‌پردازند و مهارت و کارآفرینی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، افزود: همین امر سبب افزایش فارغ التحصیلان بیکار شده زیرا از حفظیات، کار در نمی‌آید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار