معاون عمرانی استاندار یزد تاکید کرد:
معاون عمرانی استاندار یزد بر تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از داده ها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران تاکید کرد.
کد خبر: ۹۳۸۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 08 February 2021

«محسن صادقیان» در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل مدیریت بحران استانداری که در سالن مدیریت بحران استان برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر داشتن  علم و آگاهی همراه با تجربه و همچنین  روابط عمومی خوب و ارتباطات موثر و کارآمد را از ویژگی‌های یک مدیر در حوزه مدیریت بحران استانداری دانست و خاطرنشان کرد: تدوین برنامه های عملیاتی و تهیه سند کاهش خطر حوادث و سوانح ذیل قانون مدیریت بحران و تهیه بانک اطلاعاتی جامع از داده ها و امکانات مورد نیاز در موقع بحران را امری ضروری است.

صادقیان ادامه داد: با نگاه به این برنامه‌ها و در دست داشتن بانک اطلاعاتی ‌جامع می توانیم هم در زمینه پیشگیری و هم در زمینه عملیاتی تصمیمات مناسبی را در مدیریت بحران ها گرفته و ضمن پیشگیری، خطر بسیاری از اتفاقات را کاهش دهیم.

وی به تصویب قانون مدیریت بحران در کشور که سالها معطل مانده بود اشاره کرد و افزود: در این قانون شرح وظایف دستگاه ها تفکیک شده است، این مهم و هماهنگی ‌و هم افزایی بین دستگاهای اجرایی با  برگزاری مانور ها و دوره های آموزشی و دوره های بازآموزی با محوریت مدیریت بحران استانداری باید صورت گیرد

معاون عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: موضوعی که در استان به نظر می رسد باید بیشتر به آن توجه شود مستند سازی اقدامات و فعالیت هاست که به عنوان تجربه موفق و حتی ناموفق در گذشته داشته ایم که به عنوان مثال در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا در مدیریت شهری و روستایی و موضوعات مرتبط با حوزه عمرانی در این زمینه، مستندسازی و در قرار دادن این تجربه ها در  اختیار آیندگان امری ضروری و مناسب است.

وی گفت: در سال های گذشته اتفاقات گوناگونی از جمله خشکسالی و تعرض به خط انتقال ، بروز سیل و روان‌آب ها ، طوفان و آتش سوزی و غیره در استان بودیم که با هم افزایی و هماهنگی دستگاهها این مسائل به خوبی مدیریت شده و کمترین آسیب ها را شاهد بودیم.

صادقیان در پایان سخنان خود به انتخاب مدیر کل جدید مدیریت بحران استان اشاره کرد و گفت یکی از شاخص هایی که در انتخاب مدیران مد نظر می باشد جوانی و جهادی بودن است که آقای بالاکتفی در کنار علم و آگاهی مناسب، تجربه خوب و ارتباط خوب و اثربخش و مردمی در سابقه کاری خود، جوان و پرانگیزه نیز هست که امیدواریم وی بتواند ادامه دهنده فعالیت های مدیران با سابقه قبلی در حوزه مدیریت بحران استانداری باشد.

 در این نشست از زحمات و تلاش‌های «محمود شاکری شمسی» مدیر کل سابق مدیریت بحران استان ‌و «محمد حسین امامی» سرپرست مدیریت بحران با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد و «احسان بالاکتفی» به عنوان مدیر کل مدیریت بحران استانداری معرفی شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار