فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: آنچه که نظام را شکل داد، قوی و بالنده کرد نوع نگاه امام خمینی‌ به امت اسلامی و نقش مردم بود.
کد خبر: ۹۴۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 13 February 2021

سردار رضا پورشمسی در مراسم یادواره 500 شهید شهرستان مهریز اظهار داشت: دیروز حماسه‌ای اتفاق افتاد که خودمان هم باور نمی‌کردیم، این حماسه با این ابعاد بصیرت و گستردگی با حضور اقشار مردم در شرایط سخت کرونایی و مسائل و مشکلات رقم خورد.

وی گفت: افتخار می‌کنیم که مردمی ولایتمدار داریم که این افتخار را برای اسلام و جهان اسلامی رقم می‌زنند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد افزود: ایران در یک صد سال گذشته سه جریان اساسی رو با رو بوده است، یکی از آن‌ها جریان باستان‌گرایی زمانی است رضاخان ملعون در راس قدرت نظام توسط انگلیس قرار گرفت و کشور را به شکل ایران قبل از اسلام تبدیل کرد، در دوران‌های بعدی فاجعه‌های زیادی در زمینه فرهنگی، امنیتی و اجتماعی برای مردم ایران ایجاد شد و سال‌ها ‌قحطی، حقارت و تهی‌دستی  در ایران و کشته شدن 10 میلیون ایرانی‌ شد.

پورشمسی با اشاره به اینکه ظلم‌های فراوانی به مردم ایران شده بود بیان کرد: بزرگان بسیاری سال‌ها قبل از امام خمینی ‌علیه ظلم قیام کردند اما به سرانجام نرسید چون مدلی برای شکل‌دهی نظام اسلامی نداشتند اما امام خمینی مدلی داشت که هم حکومت اسلامی و دینی را ایجاد می‌کرد.

وی با اشاره به تلاش‌ها و سختی‌های انقلابیون سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب گفت: در سخت‌ترین شرایط که هیچ کس تصور نمی‌کرد انقلاب اسلامی ایران پیروز شد.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: در جریان شکل‌دهی انقلاب اسلامی و شکل‌گیری اسلام کمتر از 100 نفر محاکمه شدند و حکومت اسلامی ما به دور از خون و خون‌ریزی بر طبق مدل عدل الهی و توسط حضرت امام شکل گرفت.

پورشمسی اظهار داشت: اینکه اکنون در طی سال‌ها جریان فکری و مذهبی ایران اسلامی به درستی پیش رفته است به دلیل انقلابی بودن آن است، آنچه که نظام را شکل داد، قوی و بالنده کرد نوع نگاه امام به امت اسلامی بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار