رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش حدود ۱۰ هزار تومان برخی اقلام میوه مانند موز و خیارسبز در بازار خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 14 February 2021

«محمدحسین مشرف» در مورد وضعیت قیمت‌ها در بازار میوه استان، از کاهش قیمت اکثر میوه‌ها و صیفی‌جات از جمله موز، خیار و لیموشیرین در هفته جاری خبر داد و در این باره تصریح کرد: موز طی چند روز اخیر حدود ۱۰ هزار تومان کاهش داشته به طوری قیمت هر کیلو موز وارداتی از ۶۰ هزار به ۵۰ هزار تومان و هر کیلو موز هندی نیز از ۴۸ به ۴۰ هزار تومان کاهش یافته است.

وی همچنین با اعلام کاهش قیمت هر کیلوگرم خیار سبز گلخانه‌ای به ۱۱ هزار تومان، افزود: هر کیلو خیار مینی نیز با حدود دو هزار تومان کاهش، در این هفته ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در میادین استان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از کاهش قیمت هر کیلو لیموشیرین در بازار به ۱۳ هزار تومان خبر داد و افزود: هر کیلوگرم کدو مسمی نیز از ۹۸۰۰ تومان به ۶۰۰۰ تومان رسیده است.

وی با بیان این که در حال حاضر قیمت هر کیلو سیب‌زمینی کهنه ۳۱۰۰ و سیب‌زمینی تازه جیرفتی بین ۳۰۰۰ تا ۴۵۰۰ تومان است، خاطرنشان کرد: متاسفانه ارزانی قیمت سیب‌زمینی موجب ضرر مالی به کشاورزان شده و به همین دلیل نیز شاهد روند رشد صادرات آن هستیم.

مشرف از در حال صادر شدن پرتقال تولیدی شمال کشورمان نیز خبر داد و اظهار کرد: در حال حضر قیمت هر کیلو پرتقال واشنگتنی ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان، والنسیا و تامسون هر دو ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و هر کیلو پرتقال توسرخ نیز ۱۲ تا ۱۷ هزار تومان است.

این مسئول در پایان متذکر شد: البته تمامی این قیمت‌ها مربوط به میادین میوه و تره بار است و خارج از میادین با ۳۰ درصد افزایش برای اقلام داخلی و ۲۰ درصد افزایش برای اقلام وارداتی در فروشگاه‌ها به مردم عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار