رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: با توجه به ایام عید نوروز و افزایش تقاضا تا پایان بهمن ماه سه میلیون قطعه در واحدهای تولیدی جوجه‌ریزی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 15 February 2021

 سیدجمال سجادی‌پور در کارگروه تنظیم بازار استان یزد که با حضور رئیس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد در تولید مرغ، تخم مرغ، شیر و گوشت دو برابر سرانه مورد نیاز خود تولید دارد. میزان تولید گوشت قرمز در استان یزد 19 هزار و 500 تن است اما عمده تولید در دام سنگین انجام می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد افزود: 66 هزار تن تولید مرغ استان است که 70 تا 80 تن مصرف روزانه استان است و مابقی به استان‌های همجوار می‌رود.

سجادی‌پور بیان کرد: با هماهنگی ملی و دستگاه‌های مختلف استان از هشتم آبان ماه تا 25 ماه 5 هزار 613 تن توزیع گوشت مرغ داشتیم که عرضه و وفور مرغ سبب شد قیمت مرغ به زیر قیمت برسد.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که ثبات قیمت را خدشه‌دار می‌کند خرید مرغ از تولید کننده زیر قیمت است و منجر به کاهش قیمت مرغ زنده شده و بر جوجه‌ریزی تاثیر می‌گذارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ماه شهریور در مرغداری‌ها یک میلیون 377 هزار جوجه‌ریزی داشتیم، مهر ماه به یک میلیون 680 هزار قطعه رسید و آبان ماه با کاهش قیمت دو میلیون و 518 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد.

سجادی‌پور ادامه داد: آذر ماه جوجه‌ریزی به دو میلیون قطعه کاهش یافت، مجدد در دی ماه دو میلیون 780 هزار قطعه و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان بهمن ماه سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی شود و وضعیت بهتری خواهیم داشت.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما این است که استان‌های همجوار قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند که قطعا مرغ ما را از استان خارج می‌کند و روی کشتارگاه‌ها به شدت تاثیر می‌گذارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد خاطر نشان کرد: قطعه‌بندی مرغ ابلاغ شد که کشتارگاه‌ها انجام ندهند، اقدام خوبی بود، در حال حاضر قیمت ران مرغ با قیمت مرغ یکی است اما قیمت سینه مرغ 47 هزار تومان است این باعث می‌شود بخش عمده‌ای از تولید مرغ در قطعه‌بندی عرضه شود و مشکلاتی در میزان مرغ ایجاد می‌کند.

سجادی‌پور تصریح کرد: مجموع تولید تخم مرغ استان یزد سال گذشته 30 هزار تن، امسال 31 هزار تن بوده که با افزایش ظرفیت تولید 5 تا 6 هزار تن سال آینده اضافه می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار