رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بخش عمدۀ میوۀ شب عید تأمین شده است و مابقی تا چند روز آینده تأمین می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 15 February 2021

محمدرضا علمدار یزدی در جلسه تنظیم بازار استان یزد که با حضور رئیس سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده تشکیل شده بود، اظهار داشت: 70 تن مرغ در استان یزد داریم و البته 80 تن شکر در روزهایی هم داشتیم، خوشبختانه وضعیت شکر در حالت اشباع هستیم و به‌قیمت 11500 تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان کرد: اگر اختلاف صنف و خانه صنعت کاهش یابد کنترل قیمت خوب می‌شود.

علمدار ادامه داد: برای هر مناسبت طرح ویژه نظارتی را در ایام مختلف داریم، طرح نظارت نوروز امسال از 15 بهمن ابلاغ شد که تا 15 فروردین 1400 انجام می‌شود و امروز دو ماشین هم برای بازرسی بازار رونمایی شده است.

وی ابراز کرد: اصناف در شرایط سخت کرونا خوش درخشیدند و کنار آن به‌فکر مردم هم بودند کارهای خیری هم انجام دادند.

علمدار با اشاره به تأمین میوه شب عید گفت: سیب مورد نیاز استان تأمین شده است و برای تهیه پرتقال مورد نیاز به‌زودی از جیرفت تأمین می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه "سال گذشته 5 درصد افت تأمین داشتیم و آن را 1.2 اعلام کردیم" گفت: پوسیدگی میوه 5 درصد بود که آن هم 1.3 اعلام شد، حتی بخشنامه به ما اجازه می‌داد میوه شب عید را یک‌جا بدهیم برود تا دانه آخر را فروختیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد تصریح کرد: چهار هزار تن سیب در انبارهای استان داریم که فقط 700 تن آن مورد نیاز شب عید است و می‌توانیم مابقی را به استان‌های دیگر هم بدهیم.

علمدار اضافه کرد: نماینده برای خرید 800 تن پرتقال والنسیا به جیرفت می‌رود تا میوه خوب به استان بار شود و با کیفیت مدنظر به مردم استان برسد‌.

حسین مشرف رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان یزد در این کارگروه اظهار داشت: قیمت میوه و سبزیجات رو به کاهش است، اگر صادرات انجام شود به‌نفع تولیدکننده است چون هزینه‌های تولید و بار زیاد است اما قیمت میوه پایین است.

وی افزود: قیمت میوه موز در چند روز اخیر رو به کاهش بود و هر کیلو موز خارجی از 60 هزار به 50 هزار تومان و موز هندی هم از 48 به 40 هزار تومان رسید.

مشرف همچنین گفت: خیار سبز گلخانه‌ای 11 هزار تومان و خیار سبز جیرفت با حدود دو هزار تومان کاهش، در این هفته کیلویی 14 هزار و 500 تومان در میادین استان عرضه شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار