رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ۵۲ باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است و تلاش برای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ استمرار دارد.
کد خبر: ۹۴۱۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 16 February 2021

 غلامعلی دهشیری در جلسه معارفه هیئت بازرسان انتظامی قضات و مدیران دستگاه قضایی استان، اظهار داشت: بازرسی به معنای بی‌اعتمادی به کارکنان مجموعه نیست، نظارت را امری ضروری و عقلانی دانست.

وی گفت: موفقیت یک سازمان به وجود نظام کامل، قوی و دقیق بازرسی است تا با شناسایی نقاط مثبت یک سازمان و برنامه‌ریزی درست بتواند از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود استفاده کند و این مهم از طریق فعالیت و تلاش بازرسان خدا ترس، امانتدار و متعهد در سایه دسترسی به منابع موثق و اطلاعات و آمارهای صحیح به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 232 نفر قاضی در استان با میانگین سنی 39 سال در حال خدمت هستند که حدود از 79 درصد مرد و 21 درصد زن تشکیل تشکیل شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد افزود: حضور این تعداد قاضی زن در استان به نوعی هم فرصت است و هم از این حیث که امکان مباشرت و مشارکت در صدور حکم ندارند مشکلاتی را از حیث آمار عملکردی و عدم امکان ارتقای برای دستگاه استان ایجاد کرده است.

این مقام قضایی ادامه داد: قاچاق مواد مخدر و کشفیات مواد مخدر را از چالش‌های دستگاه قضای استان است و در ده ماه سال جاری با اقدامات خوب و جهادی پلیس مبارزه با مواد مخدر، 45 تن مواد مخدر کشف و بیش از 4 هزار و 500 نفر دستگیر شدند که این آمار با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است و به دلیل احکام طولانی مدت، رسوب این افراد در زندان‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: 52 باند مواد مخدر شناسایی و متلاشی شده است و تلاش برای مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ استمرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری 71 دوره آموزشی در دادگستری استان خبر داد و گفت: در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات قضایی و اتقان آرا بیش از هزار نفر ساعت برای قضات استان به صورت مجازی آموزش برگزار شده و 45 رأی در فضای مجازی و 3 رأی در فضای عمومی با هدف بهره‌گیری از ظرفیت نخبگانی و اتقان مورد نقد قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار