به همت شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان‌های استان یزد طی یک ماه اخیر ۷۳ نفر زندانی آزاد و به آغوش گرم خانواده خود بازگردانده شدند.
کد خبر: ۹۴۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 17 February 2021

«محمدرضا حداد» معاون قضایی رئیس کل دادگستری در امور شوراهای حل اختلاف استان یزد در این رابطه بیان کرد: از مجموع ۲۲۴ پرونده وارده به شعب شورای حل اختلاف مستقر در زندان های استان در یک ماه اخیر تعداد ۱۵۱ پرونده به منجر سازش و تعداد ۷۳ نفر مددجوی زندانی آزاد شدند.

این مقام قضایی یکی از سیاست‌های کلان دستگاه قضا را کاهش جمعیت کیفری دانست و اظهار داشت: تقویت و افزایش مجازاتهای جایگزین حبس، کاهش جمعیت کیفری، زندان زدایی و رفع مشکلات مردم از سیاستهای مهم قوه قضائیه به شمار می‌آید که شوراهای حل اختلاف می توانند نقش مهم و به سزایی در رسیدن به این اهداف، ایفا کنند.

حداد، تلاش برای تحقق صلح و سازش  را وظیفه ذاتی مجموعه شورای حل اختلاف ذکر کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف در راستای صلح و سازش تمام ظرفیت های موجود را به کار خواهند گرفت تا شرایط مصالحه در پرونده های بیشتری فراهم شود.

این مسئول بر استفاده از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضا و دیگر نهادهای ذی ربط تأثیرگذار تأکید و ابراز کرد: باید با مشارکت معتمدین محلی و افراد ذینفوذ و تلاش سفیران صلح زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان را فراهم کرد.

 تعداد شش شعبه در زندان‌های استان فعال هستند که اردکان، خاتم، ابرکوه هر کدام یک شعبه و در زندان مرکزی سه شعبه دایر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار