بانوی هنرمند میبدی مجسمه‌هایی از گِل می‌سازد که حرف‌ دل و حالت درونی افراد را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۴۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ 17 February 2021

«مهدیه جبلی» که با کمترین امکانات و مواد اولیه اقدام به ساخت مجسمه‌های گِلی زیبایی و زاییده ذهن خودش می‌کند، می‌گوید: با توجه به علاقه‌ای که به هنر داشتم، تحصیلاتم را در هنرستان هنرهای تجسمی میبد و در رشته نقاشی سپری کردم و پس از اخذ مدرک دوره کاردانی از کرمان و دوره کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشگاه یزد، فعالیتم در رشته مجسمه‌سازی را در به صورت خودجوش آغاز کردم و اکنون شش سال است که در این رشته به طور جدی به فعالیت مشغول هستم.

وی با بیان این که تنها عشق و علاقه و پشتکار باعث شد تا به این هنر روی آورم، اضافه می‌کند: از صفر تا صد آثارم با گِل و بیشتر طراحی صورتک‌هایی است که حرف‌ دل و حالت درونی افراد را به نمایش می‌گذارد .

به گفته‌ی این هنرمند میبدی، این آثار گلی در ابعاد کوچک و بزرگ ساخته می‌شود ولی بیشتر آنها حاصل طرح‌های فی‌البداهه و بدون آمادگی قبلی است به طوری که در حین کار، به طرح و فرم خاصی می‌رسم و آن را خلق می‌کنم.

جبلی می‌گوید که مجسمه‌هایش بیشتر حالت کاریکاتوری و مضحک دارند که نوعی ساختارشکنی برای بیان حرف دل هنرمند است.

این بانوی میبدی هدفش را ایجاد سبکی جدید در هنر مجسمه‌سازی ذکر و تصریح می‌کند: هنر، تمام زندگی من است که به آن عشق می‌ورزم و سعی دارم با متریال‌های جدید، مجسمه‌های صورتک را به آدمک تبدیل کنم و با این اقدام با مخاطب خود از گوناگونی سخن بگویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار