قاسمی:
معاون اقتصادی نیروی قدس با اشاره به اینکه اقتصاد ایران دچار سیاست زدگی شدید است گفت: تا زمانی که سیاست‌زدگی را از اقتصاد دور نکنیم مشکلات رفع نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 18 February 2021


رستم قاسمی در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی استان یزد اظهار داشت: این که بیان می‌شود اقتصاد ما دولتی و خصولتی است واقعا وجود دارد و به همین دلیل هم مشکل زیادی در اقتصاد به وجود آمده است.
وی مهمتر از این مشکل را سیاست زدگی اقتصاد دانست و گفت: همین موضوع سبب می‌شود که آرایش سیاسی کشور هم سیاست زده باشد و نتوانیم در عرصه اقتصاد به درستی عمل کنیم.
وی تصریح کرد: سیاست زدگی نه تنها در عرصه اقتصاد بلکه در هر عرصه‌ای وارد شود قطعا مشکلات بسیار زیادی را به آن صنعت تحمیل می‌کند و تا زمانی که این سیاست‌زدگی را حذف نکنیم مشکلات ادامه دارد.
معاون اقتصادی نیروی قدس با بیان اینکه وقتی اقتصاد سیاست زده باشد با تغییر دولت‌ها تمام مدیران اقتصادی هم تغییر می‌کنند گفت: این موضوع یکی از بحرانی‌ترین اقداماتی است که در عرصه اقتصاد کشور انجام می‌شود.
قاسمی اقتصاد رانتی را یکی از پیامدهای سیاست زدگی در اقتصاد دانست و تصریح کرد: متاسفانه برنامه‌های ما نه تنها شفافیت لازم را ندارد بلکه شاخص قابل اندازه‌گیری هم ندارد و قطعا به این صورت نمی‌توان آنگونه که باید و شاید موفقیت کسب کرد.
وزیر پیشین نفت افزود: امروز 97 درصد حقوق بازنشستگان کشور را دولت پرداخت می‌کند و این به معنای آن است که همه این افراد کارکنان دولت هستند و در حال حاضر بدهی سنگین بانکی در این حوزه دارد که چالش وحشتناکی به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه حرف‌های بسیاری در ارتباط با مسائل مختلف کشور و رفع مشکلات زده شده افزود: دیگر زمان حرف‌های بدون عمل گذشته و نمی‌توان با حرف و وعده بدون عمل مشکلات را حل کرد.
مشاور فرمانده سپاه ادامه داد: ما به ایستگاهی رسیدیم که جز تغییر در مسائل مختلف کشوری راهی نداریم و نیازمند تغییر اساسی در حوزه مدیریتی و اجرایی در کشور هستیم.
انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار