مهلت ارسال آثار به اولین جشنواره فرهنگی هنری زمستانه چادرملو در بخش‌های هفتگانه‌ی این جشنواره نظر به استقبال هنرمندان استان یزد تا پنجم اسفندماه‌ جاری تمدید شد.
کد خبر: ۹۴۲۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 20 February 2021

«محمد صادقیان» دبیر اجرایی این جشنواره همزمان با پایان زمان دریافت ارسال آثار به این جشنواره، در نشست خبری مجازی، هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت بخش خصوصی از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی هنری استان یزد خواند و تصریح کرد: به دنبال استقبال علاقه‌مندان هنر اط سراسر استان به ویژه هنرمندان شهرستان اردکان از این جشنواره زمستانه، مهلت دریافت آثار تا پنجم اسفند ماه ۹۹ تمدید شد.

وی با اشاره به مرتبط بودن هر بخش از جشنواره به مناسب‌های ملی و مذهبی، تاکید کرد: تاکنون ۱۲۲ اثر در بخش خوشنویسی با موضوع آیه، حدیث و ترجمه در وصف حضرت فاطمه زهرا(س) به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیشترین آثار ارسالی در بخش نستعلیق است.‌

وی آغاز این جشنواره همزمان با دهه فجر را مناسبتی متقارن با رشته خاطره نویسی عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۳ اثر نیز با موضوع خاطرات پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۷ ثبت شده است.

دبیر اجرایی این جشنواره فرهنگی هنری بیان کرد:  ۳۷ اثر در بخش شعر با عنوان شعر علوی با توجه به تقارن میلاد حضرت علی(ع) و روز پدر دریافت شد که هنرمندان و شاعران عزیز ابعاد مختلف شخصیتی آن امام همام به ویژه سیره‌ی عملی در حوزه فرهنگی، عدالت اقتصادی و اجتماعی از خطبه‌ها، نامه ها و حکمت‌های آن حضرت در نهج البلاغه را در آثار خود توصیف کرده‌اند.

صادقیان خاطرنشان کرد: در بخش نقاشی اولین جشنواره فرهنگی هنری چادرملو هم ۱۵۶ اثر تاکنون دریافت شده که با موضوع شهر مورد علاقه من و با استفاده از ابزار کار و تکنیک‌های آبرنگ، انواع مداد رنگی، گواش، اکرلیک، انواع پاستل، انواع سیاه قلم یا زغال و رنگ روغن به دست هنرمندان استان خلق شده است. 

وی افزود: در بخش نقاشی نیز با توجه به استقبال قشرهای مختلف هنری تصمیم بر آن شد تا علاقه‌مندان فرصت ارسال در بخش‌های کودک( ۴ تا ۹ سال) و بزرگسال را برای هنرنمایی داشته باشند.

وی با اشاره به این که در رشته عکاسی‌ این جشنواره ۴۶ اثر به دبیر خانه جشنواره فرهنگی هنری چادرملو رسیده است، تاکید کرد: موضوع انتخابی در این بخش با توجه به در پیش رو بودن روز درختکاری و هفته منابع طبیعی، ترویج فرهنگ درختکاری، نقش درخت در زندگی‌ و ترویج فرهنگ حفاظت از درختان انتخاب شده است. 

صادقیان به مجازی بودن تمام فرآیند این جشنواره اشاره کرد و گفت: در بخش استندآپ جشنواره فرهنگی هنری چادرملو ، ۵ اثر با موضوع آزاد دریافت شد که با توجه به تماس‌های مکرر علاقمندان این حوزه تا ۵ اسفند تمدید دریافت آثار انجام گرفت.‌

«محسن کریمی» مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان نیز در این نشست ضمن تقدیر از حضور شرکت‌های خصوصی در حمایت از بخش هنر این شهرستان، اقدام مجتمع صنعتی معدنی چاردملو را در برگزاری این جشنواره فرهنگی هنری، آغاز مسیری نو در حوزه هنر استان خواند و افزود: این اتفاق بزرگ را فتح بابی‌ برای دیگر صنایع و شرکت‌های خصوصی جهت ورود به حوزه هنر و حمایت از جامعه هنرمندان می‌دانیم و امیدواریم این مسیر ادامه دار باشد. 

وی افزود: با توجه به راه اندازی دبیرخانه این جشنواره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان و نیز تاکید مسئولان این شرکت معدنی و صنعتی فعالیت دائمی این دبیرخانه انجام و برای سال‌های آینده و فصل‌های مختلف نیز برنامه‌ریزی شده است.

کریمی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری این جشنواره با توجه به کسب اطلاعات شهرستان‌های استان یزد تا تاریخ پنجم اسفند ماه تمدید شد و با توجه به مشکلات جشنواره‌های مجازی، نحوه ارسال آثار از طریق مسیرهای مختلف پیام رسان‌ها افزوده شد.

مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان با اشاره به شرایط خاص جشنواره مجازی با توجه به مشکلات دوران کرونا، در پایان گفت: در این  مرحله از جشنواره با توجه به درخواست زیاد شرکت‌کنندگان و متقاضیان در بخش‌های هفت گانه رشته‌های هنری جشنواره، موضوع آزاد اضافه شد تا علاقه‌مندان بتوانند آثار بیشتری از خود در این جشنواره ارائه کنند.

 اولین جشنواره فرهنگی هنری چادرملو در هفت رشته‌ی کتابخوانی، خوش‌نویسی، خاطره‌نویسی، نقاشی، عکاسی، شعر و استنداپ‌کمدی‌ در سطح استان یزد در حال برگزاری است که با توجه به مجازی بودن دریافت آثار و برگزاری این جشنواره علاقه‌مندان  می‌توانند جهت شرکت در این دوره با شماره ۰۹۱۰۷۲۴۵۱۰۰ یا از طریق شبکه های مجازی به آدرس @chadormalu_ind تا تاریخ پنجم اسفند ۹۹ اقدام کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار