رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: به تمامی مددکاران و معتمدین محلی که سابقه همکاری با شوراهای حل اختلاف در یزد را دارند ابلاغ صلح یار، همیار شورا، طلایه‌داران صلح و سفیران صلح و سازش اعطا می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 21 February 2021

محمدرضا حداد اظهار داشت: صلح یاران، همیاران شورا، طلایه‌داران صلح و سفیران صلح توانایی کمک به دستگاه قضا در جهت ایجاد سازش بین اصحاب دعوا را دارند و تلاش آنها در کاهش ورودی و موجودی پرونده در دستگاه قضایی و بالتبع کاهش موجودی زندان‌ها بسیار مؤثر است. 

این مقام قضایی در راستای برنامه‌های تحولی قوه قضائیه تصریح کرد: تلاش این دسته از مشارکت کنندگان از جامعه محلی در ترویج فرهنگ صلح و سازش می‌تواند یکی از گام‌های بسیار مؤثر در حل اختلاف بین اصحاب دعوی باشد و با استفاده از این ظرفیت مردمی، پرونده‌های زیادی ختم به صلح و سازش می‌شود. 

وی صلح و سازش را رسالت اصلی شوراها برشمرد و ابراز داشت: یکی از رسالت‌های مهم شورای حل اختلاف استفاده از ظرفیت‌های جامعه محلی، معتمدین و کارشناسان خبره در امر میانجیگری بوده و کمک شایانی را به دستگاه قضایی می‌کند.

حداد خاطرنشان کرد: با افزایش ورودی پرونده‌ها به محاکم ممکن است مجال لازم برای برگزاری جلسات سازش بین اصحاب دعوی فراهم نشود لذا وجود نهادهای میانجی‌گر، داوری و صلح و سازش در کنار مراجع قضایی امری ضروری است. 

حداد در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندانیان اظهار داشت: با همکاری و تعامل شورای حل اختلاف، میانجی‌گران و نهادهای داوری می‌توان شاهد هر چه بهتر و بیشتر اجرایی شدن دستورالعمل ابلاغی از سوی ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و آزاد‌سازی زندانیان بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار