معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صمت با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف معادن گفت: استخراج سنگ آهن کشور تا ۱۴۰۴ باید ۶۰ درصد افزایش یابد.
کد خبر: ۹۴۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴ 21 February 2021

 اردشیر سعدمحمدی در مراسم حضور وزیر نیرو در طرح‌های صنعتی و معدنی شهرستان اردکان اظهار داشت: در دنیا تاکنون به میزان 175 میلیارد تن ذخایر سنگ آهن کشف شده و سالانه نزدیک به دو و نیم میلیارد تن استخراج سنگ آهن در دنیا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: سهم ما امسال به 100 میلیون تن استخراج سنگ در معادن کشور است و در افق 1404 ما باید تامین سنگ 55 میلیون تن فولاد را در برنامه داشتیم باشیم که حداقل به 160 میلیون تن سنگ آهن نیاز دارد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که ما باید در این مدت 60 درصد افزایش میزان استخراج داشته باشیم.

سعدمحمدی با بیان اینکه یکی از نکاتی که باید در یزد مورد توجه قرار گیرد، بحث اکتشافات است گفت: میزان اکتشافات فعلی ما تقریبا تا 14 یا 15 سال دیگر قطعی است که معادل سه و 3 دهم میلیارد تن است.

وی میزان ذخایر تخمینی اکتشافی را در حد 5 میلیارد تن دانست و افزود: به همین دلیل بحث اکتشافات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید بر این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور استرالیا به عنوان کشوری که در بحث معدن حرف برای گفتن دارد، در سال 2017 هشت میلیون متر حفاری اکتشافی انجام شد و ما از سال 1340 که در چهار منطقه ایران که اکتشاف سیستماتیک صورت گرفت تاکنون، مجموعا شش میلیون و 200 هزار متر کار حفاری عمقی انجام دادیم.

سعدمحمدی افزود: این عدد به ما نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف را باید بسیار گسترده‌تر کنیم و انگیزه سرمایه‌گذاری در بحث اکتشاف یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار