رئیس کانون وکلای کشور با بیان اینکه ۶۰ هزار وکیل به کانون وکلا در کشور جذب شدند گفت: آزمون وکالت ۲۲ اسفند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۲۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱ 22 February 2021

جعفر کوشا در نشست خبری با خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه کانون وکلا در کشور تاکنون دو دوره هیئت مدیره را پشت سرگذشته و الان فعالیت سومین دوره در حال انجام است اظهار داشت: اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری از سال 82 شروع به فعالیت کرده است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 25 کانون وکلا در کل کشور داریم و به زودی خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم به صورت مستقل به این آمار اضافه می‌شوند.
رئیس کانون وکلای کشور تصریح کرد: مهمترین وظیفه‌ای که در اساسنامه کانون وکلای کشور مطرح شده، ایجاد و برقراری اتحاد و استمرار آن بین کانون‌های وکلا و ایجاد وحدت رویه بین آنها در سطح کشور است.
کوشا با بیان اینکه برگزاری آزمون توسط اتحادیه برگزار می‌شود گفت: چند سالی است که اتحادیه برگزاری آزمون را در اختیار سازمان سنجش قرار داده و این نهاد متولی برگزاری آن است.
وی افزود: هر سال طبق قانون آزمون وکالت برگزار می‌شود و امسال هم به دلیل شرایط شیوع کرونا، این آزمون به جای برگزاری در آذرماه به اسفند موکول شد و انشاالله 22 اسفند این آزمون برگزار می‌شود.
رئیس کانون وکلای کشور بیان کرد: دو مسئله خیلی مهم برای کانون‌های وکلا وجود دارد که اولین آن استقلال است و هفتم اسفندماه هم به عنوان روز استقلال کانون وکلا مطرح شده است.
کوشا نکته بعدی را آزاد بودن در دفاع دانست و بیان کرد: این دو در طول تاریخ وکالت برای وکلا از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار هستند و وکلا همیشه بر این موضوع تأکید داشتند.
وی کانون وکلا را ثمره مبارزات پیشکسوتان عرصه وکالت دانست و بیان کرد: هیچ نهاد حاکمیتی حق صادر کردن پروانه فعالیت به وکیل را به دلیل لزوم مستقل بودن ندارد و کانون وکلا با استانداردهایی که دارد پروانه فعالیت وکلا را صادر می‌کند.
رئیس کانون وکلای کشور با بیان اینکه استقلال کانون به معنای عدم پیروی از قوانین مصوب نیست بیان کرد: استقلال به معنای دفاع آزادانه است چرا که اگر وکیل وابسته به جایی باشد نمی‌تواند به درستی قضاوت کند.
کوشا با بیان اینکه در حال حاضر حدود 60 هزار وکیل توسط کانون وکلا جذب شده‌اند و در حال وکالت هستند گفت: یکی از شاخص‌های توسعه پایدار در سراسر دنیا استقلال وکلا به حساب می‌آید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار