مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: برنامه‌های سازگاری با کم آبی استان یزد به منظور احیای آبخوان‌های استان یزد تصویب شد.
کد خبر: ۹۴۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 23 February 2021

محمد مهدی جوادیان زاده اظهار داشت: سند و برنامه سازگاری با کم آبی استان یزد در چهار بخش مشخص شده است و در مراحل مختلف و فازهای گوناگون فعالیت‌هایی با اهداف کوتاه مدت و بلند مدت اجرا می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های ما سیمای آب استان، اقدامات صورت گرفته در زمینه سازگاری با کم آبی، برنامه‌های سند سازگاری با کم آبی استان و پیشنهادات است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه سازگاری با کم آبی در استان کویری یزد خاطر نشان کرد: کنتورهای هوشمند نصب شدند، همچنین اصلاح و تعدیل پروانه‌ها از دیگر برنامه‌های انجام شده در راستای سازگاری با کم آبی بود.

جوادیان‌زاده تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حدود 80 درصد چاه‌های کشاورزی استان یزد به کنتور هوشمند مجهز شده و پروانه‌های همه چاه‌های کشاورزی اصلاح و تعدیل شدند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: شناسایی و انسداد چاه‌های غیرمجاز، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها سبب شد بالغ بر 42 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شود.

وی تصریح کرد: با اجرای طرح تحویل حجمی آب از سال 99 در چاه‌هایی که همچنان فاقد کنتور هوشمند هستند خاموشی زمستانه اجرا شد، همچنین با توجه به وضعیت محدود منابع آب شرب مناسب در استان یزد، صنایع آلاینده امکان استقرار در محدوده آبخوان‌های شیرین که کیفیت مناسبی برای تامین آب شرب را دارند جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار