استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که به علت شرایط ناپایدار استان و تهدیدهایی مانند کرونای انگلیسی تابع برنامه‌های ستاد ملی کرونا هستیم، گفت: هیچ مسافری بدون رزرو مکان اقامت نباید به استان یزد سفر کند، ضمن این که اعمال محدودیت شدید برای اقامتگاه‌های غیررسمی ضروری است.
کد خبر: ۹۴۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ 23 February 2021

«محمدعلی طالبی» در نشست ستاد خدمات سفر استان یزد که با محوریت سفرهای نوروزی در استانداری یزد برگزار شد، با بیان این که برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر با توجه به شرایط پیش آمده برای کرونا قابلیت اجرایی دارد، اظهار کرد: هرچند پیشتاز کشور در سفرهای ایمن و هوشمندانه هستیم ولی باید به شرایط کرونا نیز توجه کنیم.

وی با اشاره به این که یزد به عنوان پایلوت سفرهای ایمن انتخاب و به دنبال گردشگری مبتنی بر شرایط ایمن انتخاب شده است، تصریح کرد: به علت شرایط ناپایدار استان و تهدیدهای موجود در برخی از استان‌های کشور در خصوص کرونا به وی‍ژه تهدید کرونای انگلیسی باید تابع برنامه‌های مربوط به ستاد ملی کرونا باشیم.

استاندار اضافه کرد: وزیر بهداشت وضعیت خوزستان را هشداری برای دیگر استان‌های کشور مانند یزد عنوان کرده ولی باید تلاش کنیم تا به این وضعیت دچار نشویم، هر چند که با وجود افزایش نیافتن آمار بستری‌ها، بیماران سرپایی آماری فزاینده داشته‌ و لذا باید تلاش خود را معطوف به کنترل شرایط می‌کنیم.

وی با بیان این که امسال شرح وظایف کمیته‌های ستاد با پیش‌بینی شرایط وجود دارد، گفت: بر همین اساس، هیچ مسافری بدون رزرو مکان اقامت نباید به استان یزد سفر کند، ضمن این که اعمال محدودیت شدید برای اقامتگاه‌های غیررسمی ضروری بوده و اجازه چادر زدن و کمپ در هیچ نقطه‌ای از استان را نخواهیم داد.

طالبی در این رابطه تاکید کرد: اقامتگاه‌های فاقد مجوز باید به طور جدی توسط اداره کل میراث فرهنگی و نیروی انتظامی رصد و نسبت به پلمب آن‌ها اقدام شود.

وی در ادامه در مورد کمپ‌های کویری و مسائل پیش آمده پیرامون نظارت بر این زیرساخت‌های گردشگری، خاطرنشان کرد: باید کمپ‌های کویر را ظرفیتی قابل مدیریت در خصوص گردشگران بدانیم چرا که این بخش‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغ شده را دنبال می‌کنند.

استاندار با بیان این که رعایت موازین بهداشتی و فرهنگی به عنوان دغدغه استان باید در کمپ‌ها رعایت شود، گفت: گلایه درستی در مورد هجوم جمعیت در بخش‌های مختلف کویر وجود دارد اما باید بدانیم که این جمعیت قابل مدیریت نیستند اما می‌توانیم در خصوص کمپ‌های کویری مداخله کنیم و انرژی خود را به این حوزه اختصاص دهیم.

وی با بیان این که رعایت موازین بهداشتی در خصوص کمپ‌ها ضروری است، تاکید کرد: دستگاه‌های نظارتی در برخورد با کمپ‌های دارای مجوز قانونی، کاملاً هماهنگ عمل کنند تا اتفاقی که منجر به نارضایتی‌هایی مانند موارد اخیر شد، نباشیم.

طالبی مجدداً خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله‌ی اقامت در استان یزد، از پذیرش مسافرانی که از قبل جایی رزرو ندارند، معذوریم و البته ممکن است متناسب با شرایط کرونا و ستاد ملی کرونا، تصمیمات مربوطه تشدید شود.

«سیدمصطفی فاطمی» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد هم با بیان این که بیش از یک سال از شیوع کرونا گذشته و تا دو ماه اخیر هر گونه سفر و گردشگری تعطیل بوده است، گفت: در بازه دو ماه گذشته تاکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، مقاصد اقامتی و ایمن فعالیت خود را از سر گرفته و تمام اماکن اقامتی استان با هدف کنترل فعالیت‌های گردشگری به سامانه «ماسک» وزارت بهداشت متصل شدند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار