مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: تاکنون در پنج شهرستان میبد، تفت، مهریز، خاتم و بافق اعلام خسارت و یخ‌زدگی شده است.
کد خبر: ۹۴۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 01 March 2021

 در دو ماهه زمستان بارش و سرمای زیادی در استان مشاهده نشد و از حدود یک ماه پیش هوای استان رو به گرمی رفت و سبب شد درختان بسیاری شکوفه بدهند.

هر چند شکوفه زدن درختان و طراوت آن سبب حس آرامش و دل‌انگیز می‌شود اما اکثر افراد به خصوص کشاورزان از شکوفه دادن زود هنگام درختان نگران می‌شوند، به این دلیل که هنوز فصل سرما پایان نیافته و امکان سرمازدگی برای محصولات وجود دارد.

افت ناگهانی دما، ورود سامانه‌های بارشی در هفته گذشته بخش وسیعی از درختان را دچار سرمازدگی و خسارت کرد.

احسان بالاکتفی، مدیرکل مدیریت بحران استان یزد، در خصوص سرمازدگی به باغات برخی از مناطق استان یزد ضمن تشکر از کارشناسان هواشناسی استان یزد که با پیش‌بینی به موقع و هشدارهای جوی به مسئولان و کشاورزان اظهار داشت: اطلاع‌رسانی بابت کاهش چشم‌گیر دما، سرما و یخبندان سبب شد آمادگی نسبی در برابر سرما و پدیده یخبندان ایجاد شود.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران شهرستان‌ها، دبیران ستاد پیشگیری و هماهنگی استان و مدیریت بحران از قبل آمادگی این خسارت‌ها را داشتند و اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دادند.

مدیرکل مدیریت بحران استان خاطر نشان کرد: بعد از اینکه سرمازگی شکوفه‌ها اتفاق افتاد و یخبندان مشاهده شده، مسئولان مربوطه رصدهای لازم را انجام دادند و تاکنون در پنج شهرستان مبید، تفت، مهریز، خاتم و بافق اعلام خسارت و یخ‌زدگی شد.

بالاکتفی تصریح کرد: پرداخت خسارت به کشاورزان در دو دسته تقسیم می‌شود، یک عده از کشاورزان که اراضی آن‌ها بیمه شده بود، پس از برآورد خسارت از طریق صندوق بیمه خسارات کشاورزی پرداخت می‌شود.

وی افزود: اما کشاورزانی که به هر دلیل موفق به بیمه اراضی خود نشدند، کارشناسان کشاورزی بعد از برآورد خسارت‌های وارد بخشی از خسارت را پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار