رئیس دادگستری شهرستان بافق گفت: استفاده از شیوه‌های کشاورزی مدرن با التزام و مراقبت بر آبیاری قطره‌ای و شیوه‌های جدید در بافق ضروری است که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و همکاری وزارت نیرو است.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 01 March 2021

اسماعیل دهقان شوازی در نشست مشترک با اداره کل آب منطقه‌ای استان یزد اظهار داشت: در بسیاری از موارد بعد از واگذاری زمین از سوی جهاد کشاورزی، منابع طبیعی متأسفانه در استفاده بهینه و نوین از آب‌های زیر زمینی به عنوان ثروت ملی مدیریت و نظارت جدی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: می‌توان با انجام شیوه‌های آبیاری جدید و قطره‌ای از کشاورزی نوین استفاده کرد و یا در بخش کشاورزی از تحویل حجمی آب استفاده کرد و با احیای قنوات مشکل کم آبی را در حد متعارف مرتفع نمود.

رئیس دادگستری شهرستان بافق با اشاره به ضرورت باز چرخاندن آب در بخش صنعت افزود: در بخش صنعت باز چرخاندن آب ضروری است که باید به آن همت گمارد و راه حل‌های مناسب را به کار برد.

وی ادامه داد: با هدایت آب‌های شهری و فاضلاب به خارج از شهر، انجام تصفیه آن و استفاده مجدد از آن در چرخه صنعت و کشاورزی می‌توان از هدر رفت آب جلوگیری نمود.

رئیس دادگستری شهرستان بافق با تاکید بر تعامل و هماهنگی جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای خاطر نشان کرد: برای مدیریت بر منابع آب، جلوگیری از هدر رفت آن و حصول نتایج بهتر در سایه مدیریت بهتر باید ادارات متولی نسبت به امور جاری تعامل، همراهی و هماهنگی بیشتری را بین خود ایجاد نمایند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار