فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم گفت: در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان یزد ۳۰ عنوان برنامه با محوریت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در شهرستان خاتم اجرا شد.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 01 March 2021

سرهنگ عباس باقری با اشاره به اینکه مردم ولایی شهرستان خاتم 115 شهید والا مقام را تقدیم اسلام کردند اظهار داشت: با شروع دومین کنگره ملی شهدای استان یزد، در شهرستان خاتم هم جهت زنده نگهداشتن یاد شهدا هماهنگی‌های لازم با مسئولین شهرستان انجام شد.

وی گفت: اقدامات انجام شده در راستای کنگره شهدا و 115 شهید شهرستان خاتم در عرصه‌های عمرانی، خدمات‌رسانی، محرومیت‌زدایی، فرهنگی اجرا شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم گفت: خدمات عمرانی در راستای برنامه‌های کنگره توسط دولت مردان در حال اجرا است، بعضا کلنگ‌زنی، افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

باقری خاطر نشان کرد: در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت‌هایی نظیر تعمیر و مرمت خانه‌های محرومان انجام شد، کارهای عامل المنفعه انجام و به محرومان رسیدگی شد، با همکاری نهادهای حمایتی کمیته امداد، خیرین و دستگاه‌های اجرایی کارهای ارزنده به یاد و نام شهدا اجرایی شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیادی در عرصه فرهنگی انجام شده است ادامه داد: از خانواده‌های معظم شهدا، رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس تجلیل شد، همچنین تجلیل از مادران شهدا در روز مادر، برگزار برنامه‌های مجازی، برپایی یادمان‌های کوچک در محلات و بخش‌های شهرستان انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان خاتم افزود: با توجه به شرایط کرونا اکثر برنامه‌ها به صورت مجازی اجرا شدند و در خصوص جوانان و نوجوانان هم برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رقم خورد.

باقری تصریح کرد: اجرا مسابقات در خصوص شهدا، مسابقه دل‌نوشته‌ها، تهیه تصاویر و وصیت شهدا از جمله اقدامات فرهنگی کنگره شهدای شهرستان خاتم بود.

وی با اشاره به اینکه هر مدرسه در شهرستان خاتم به نام و یاد شهدای شهرستان انتخاب شد و ویژه دانش‌آموزان آن مدارس وصایای شهدا، رفتارهای شهدا و خاطرات خانواده‌های شهدا در بین دانش‌آموزان آن مدرسه توزیع شد، همچنین کلیپ‌هایی توسط دانش‌آموزان در راستای شهید هر مدرسه تهیه و پخش شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار