فرمانده نیروی انتظامی یزد:
فرمانده نیروی انتظامی استان یزد گفت: با توجه به این که اکثر جرائم به سمت فضای مجازی رفته است باید در این حوزه بیش‌از پیش فعال شود و در همین راستا نیز در سال ۱۴۰۰ پلیس فتای شهرستان ابرکوه راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 02 March 2021

سردار «عباسعلی بهدانی‌فر» در جمع مسئولین شهرستان ابرکوه پیرامون افزایش جرائم در فضای مجازی، اظهار کرد: افکار مجرمین تغییر نکرده بلکه ابزار آن‌ها عوض شده و به جای سلاح از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این در حالیست که مجرمین سایبری خطرناک‌تر از سایر مجرمین هستند.

وی با بیان این که در استان یزد جرائم فضای مجازی افزایش داشته است، افزود: امروزه خانواده‌ها درگیر مسائل و مشکلات حوزه‌های اقتصادی و معیشتی هستند و بخش عمده تربیت فرزندان را به جامعه سپرده‌اند بنابراین ضرورت راه‌اندازی پلیس فتا در شهرستان و همچنین آگاه‌سازی مردم در حوزه‌های مختلف به شدت احساس می‌شود.

بهدانی‌فر پیرامون نیاز به ایستگاه ایست و بازرسی در ورودی استان یزد از سمت شهرستان ابرکوه نیز ابراز کرد: بسیاری از سرقت‌های خشن که در استان یزد انجام می‌شود مربوط به سارقانی از استان‌های هم‌جوار است لذا اگر ورودی‌های استان را کنترل کنیم، در تأمین امنیت بسیار اثرگذار است.

وی معتقد است که در حال حاضر ایستگاه فراغه در شهرستان ابرکوه خنثی بوده و اثرگذار نیست و انتظاراتی که از یک ایست و بازرسی وجود دارد را نمی‌تواند محقق کند.

وی پیرامون اقدامات نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: با وجود بحث گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی در سال جاری که دشمن را مترصد کرده بود از این طریق مردم را بر علیه نظام به کف خیابان بکشد، خوشبختانه با تدابیر خوب نیروی انتظامی و تلاش‌های شبانه‌روزی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف، نقشه‌های دشمن نقش بر آب شد.

فرمانده نیروی انتظامی استان ادامه داد: با توجه به گشت‌های پلیس در استان یزد شاهد کاهش پنج درصدی ارتکاب سرقت در حین افزایش ۷۵ درصدی کشفیات سرقت، افزایش ۲۵ درصدی کشفیات مواد مخدر به میزان تاکنون ۴۹ تن، کشفیات ۵۰ درصدی کالای قاچاق و کاهش ۲۵ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار