یک مسئول:
مدیر کل انتقال خون یزد با بیان این که اهداکنندگان سرمایه‌های انتقال خون هستند، گفت: در حالی متوسط اهدای خون در کشور به ازای هر هزار نفر حدود ۲۴ نفر است که این رقم در استان یزد حدود ۳۵ در هر هزار نفر است.
کد خبر: ۹۴۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 03 March 2021

دکتر «نقی تقوایی» در نشست با رئیس بنیاد نخبگان و جمعی از نخبگان استان افزود: البته به علت شیوع ویروس کرونا، اهدای خون در استان یزد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بوده است، اما با همت اهداکنندگان خون در این ایام هیچگاه چالش کمبود خون و فرآورده‌های آن در مراکز درمانی استان یزد نداشتیم و تقریبا ۱۰۰ درصد درخواست مراکز درمانی را پاسخگو بودیم.

وی با اشاره به تامین پلاسما مراکز درمانی استان، خاطرنشان کرد: استان یزد یکی از استان های  پیشرو در زمینه اهدای پلاسما بهبودیافتگان کووید ۱۹ هست و تاکنون بیش از دوهزار واحد پلاسما از بهبودیافتگان کووید ۱۹ گرفته شده و استان یزد رتبه سوم کشوری را در این مقوله به خود اختصاص داده است.

تقوائی در این باره از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و در محدوده سنی ۱۸ سال به بالا قرار دارند و یک ماه از بهبودی آنها گذشته است، خواست تا در صورت داشتن شرایط لازم برای اهدای پلاسما به اداره کل انتقال خون یزد واقع در صفاییه، میدان ابوذر مراجعه و به شکرانه سلامتی خود و با اهدای پلاسما در جهت نجات جان بیماران، این اداره کل را یاری کنند.

«سیدمهدی کلانتر»  رئیس بنیاد نخبگان استان هم در این دیدار به همت بالای مردم استان اشاره کرد و گفت: اداره کل انتقال خون استان یزد در چندین سال گذشته با همت اهداکنندگان خون و تلاش شبانه‌روزی کارکنان خدوم انتقال خون از برترین‌های کشور در زمینه اهدای خون بوده است.

وی با اشاره به هدف سازمان انتقال خون، تامین خون و فرآورده های آن در سطح کشور پشتوانه ای قوی برای بیمارستان ها دانست.

در جریان این دیدار نیز تعدادی از نخبگان، خون خود را با هدف کمک به همنوع اهدا کردند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار