اولین کنفرانس ملی مواد نوین پس از دو روز برگزاری به صورت مجازی توسط پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد با معرفی پنج مقاله برتر به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷ 04 March 2021

«سید حسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد و رئیس کنفرانس در این مراسم اظهار کرد: همان‌طور که مستحضرید، بیماری کوید ۱۹ یکی از پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین مشکلات بهداشتی و درمانی و بلکه اجتماعی در دوره معاصر است که بشر با آن مواجه شده است و فشار مضاعفی بر کل جامعه آورده است و متاسفانه این بیماری باعث شد سعادت میزبانی و دیدار حضوری اساتید، دانشجویان و صنعت‌گران گرامی را در این کنفرانس نداشته باشیم.

وی افزود: امیدوارم سخنرانی‌های اساتید و مقالات ارائه شده طی این دو روز مورد استفاده عزیزان شرکت‌کننده قرار گرفته باشد.

میرحسینی با تشکر از همه ارسال‌کنندگان مقالات، عنوان کرد: بر اساس داوری انجام شده از بین مقالات دریافتی چهار مقاله ارائه شده و یک مقاله پوستر به‌ عنوان برتر انتخاب شده‌اند.

وی مقالات سخنرانی برتر پانل مواد پیشرفته را شامل «بررسی ریزسختی،استحکام کششی و استحکام خمشی آلیاژ آنتروپی بالای CoCuFeMnNi ساخته شده با روش تف‌جوشی پلاسمایی جرقه‌ای» به نویسندگی محمدعلی کریمی، مرتضی شمعانیان و محمدحسین عنایتی و «سینتیک کاهش اندازه ذرات و کاهش دمای تجزیه‏ی زیرکن با استفاده از آسیاکاری» به نویسندگی هودسا مجیدیان و لیلا نیکزاد، ذکر کرد.

وی همچنین مقاله سخنرانی برتر پانل بیومواد را «سنتز آلفا-تری کلسیم فسفات به روش رسوب‌دهی شیمیایی و بررسی خصوصیات سیمان آن، به نویسندگی رحیم جهاندیده، علی اصغر بهنام قادر و سعید حصارکی، مقاله سخنرانی برتر پانل نانومواد را «بررسی خواص مغناطیسی و ساختاری نانو ذرات MnFe۲-xDyxO۴ تهیه شده به روش سل-ژل» به نویسندگی محمود شایسته‏‌فر، علیرضا مشرقی و سعید حسنی و نهایتاً مقاله پوستر برتر را «مقایسه تزریق پذیری و پایداری ساختاری خمیرهای شیشه زیست فعال حاوی هیدروکسی اتیل سلولز و هیدروکسی پروپیل متیل سلولز» به نویسندگی شکوفه برهان و سعید حصارکی، معرفی کرد.

رئیس این کنفرانس خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش کمی دانشگاه‌ها هم از بعد افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و هم تاسیس دانشگاه‌های جدید، شایسته است حرکتی در راستای بازطراحی ساختاری با هدف توسعه کیفی با محوریت توجه به نیازهای کشور در افق‌های علمی ترسیم شود. همچنین با توجه به خیل عظیم رو به گسترش فارغ‌التحصیلان جویای شغل در کنار عطش کارفرمایان صنایع مختلف به جذب نیروهای متناسب با نیاز، لازم است تعاملی عملی و مبتنی بر ارتباط جدی‌تر بین صنعت و دانشگاه ایجاد شود.

میرحسینی در پایان افزود: شکل‌گیری و گسترش رابطه شبکه‌ای میان پژوهش‌گران،صنعت و سازمان‌ها و شرکت‌ها ضروری و لازمه جدی تحقق این مهم، تقویت روحیه انعطاف‌پذیری و نیز شجاعت علمی در میان پژوهش‌گران است لذا نباید دلبسته تئوری‌ها باشیم و لازم است سعه صدر علمی خود را افزایش دهیم و از تحقیقات جزئی‌نگر به سمت تحقیقات جامع‌تر با هدف رفع یک نیاز حرکت کنیم.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار