معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: اکنون که تغییر ژنتیکی، افزایش سرایت و قدرت کرونا انگلیسی سبب ابتلا بیشتر افراد شده است؛ باید هشدارها جدی‌تر شده و مردم پروتکل‌ها را دقیق‌تر رعایت کنند.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 06 March 2021

 

محمود نوری شادکام اظهار داشت: آمار بیماران سرپایی رو به افزایش است منتهی هنوز در آمار افراد بستری تغییر قابل توجهی مشاهده نشده است اما افزایش تعداد سرپایی‌ها این هشدار را می‌دهد که یک هفته تا 10 روز آینده تعداد بستری بالاتر می‌رود و افزایش مراجعات سرپایی موقت است.

وی گفت: در خصوص کرونای انگلیسی استان یزد به نظر می‌رسد کرونا انگلیسی در بین اطفال، جوانان، نوجوانان بیشتر مشاهده می‌شود و این قشر را درگیر می‌کند و یا مواردی که شدت بیماری بالا است و نیاز به آی‌سی‌یو پیدا می‌کنند به حساب کرونای انگلیسی گذاشته می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: وقتی موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان یزد مشاهده شده است، دیگر نباید منتظر اعلام موارد بعدی در استان بود، بلکه افرادی که به شدت درگیر می‌شوند به حساب کرونا جهش یافته تلقی می‌شود به این دلیل که کمبود کیت و سختی آزمایش روند شناسایی و تشخیص را دشوار کرده است.

نوری شادکام تصریح کرد: در ضمن نباید بین 2 نوع کرونا تفاوت قائل شد، این ویروس‌ها به شدت افراد را درگیر کرده و سبب مشکل برای مردم می‌شوند، افزایش سرایت و قدرت انتقال کرونا جهش یافته تاثیر خاصی بر میزان رعایت پروتکل‌ها نمی‌گذارد بلکه اکنون که تغییر ژنتیکی باعث افزایش شیوع شده باید هشدارها جدی‌تر شده و مردم پروتکل‌ها را جدی‌تر رعایت کنند.

وی بیان کرد: خیلی از مواردی که اکنون در این بیماری مشاهده می‌شود را ما شناسایی نمی‌کنیم زیرا امکانات ما در حدی است که نمی‌توان به سرعت پی به موارد آلودگی کرونای انگلیسی برد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: تصور بنده این است که مواردی که شدت بیماری و سرعت انتقال را داشتند را به حساب کرونا انگلیسی گذاشته و دقت و مراقبت را بر این اساس بیشتر کنیم.

نوری شادکام گفت: آنچه همچنان برقرار است رعایت شیوه نامه بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و محدودیت رفت و آمدها است تا این بیماری ریشه کن شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار