دبیر ستاد انتخابات استان یزد از ثبت‌نام ۳۲۷۶ نفر برای حضور در ۳۹۷ شورای روستا‌یی استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲ 12 April 2021

 

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات محلی ایران است که در روستاهای با حداقل جمعیت مشخص از طریق رای‌گیری از مردم افراد شورا مشخص می‌شوند که امیدواریم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

محمدعلی شاه حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: دیروز آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستایی بود و آمار نهایی ثبت‌نام تا ساعت 24 روز گذشته 3276 نفر برای 397 روستای استان است.

وی با بیان اینکه شهرستان تفت با 982 نفر داوطلب بیشترین تعداد متقاضی را داشته است افزود: در مجموع ثبت‌نام در این دوره انتخابات با افزایش داوطلبان شورای روستایی روبه‌رو بود و در این مرحله 590 نفر نسبت به دوره قبل برای نمایندگی ثبت‌نام کردند.

شاه‌حسینی تصریح کرد: 90 درصد متقاضیان شوراهای روستایی آقایان و 10 درصد بانوان هستند، همچنین 20 درصد از داوطلبان سابقه نمایندگی در شورای دوره قبل را دارند.

استان یزد 397 شورای روستایی وجود دارد که 23 شورای اسلامی روستا 5 نفره و 374 شورای روستا، ‌شورای سه نفره دارند، همچنین 835 نفر در 24 شهر استان یزد در شوراهای اسلامی شهر ثبت‌نام کردند.

در حال حاضر صلاحیت این افراد در هیئت‌های اجرایی، استعلام از مراجع چهارگانه در دست بررسی است و بعد از فرآیندهای قانون در هیئت‌های نظارت شهرستان و استان بررسی می‌شود و نتیجه رسیدگی صلاحیت‌ها اعلام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار