استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان اینکه در موضوع بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا هستیم گفت: اولویت در بازگشایی مدارس، حفظ سلامت دانش‌آموزان است.
کد خبر: ۹۷۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 22 June 2021

محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نشست شورای عالی آموزش و پرورش استان با موضوع تدوین برنامه عملی برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی با شیوع کرونا گفت: شیوع کرونا و شرایطی که برای کشور پیش آمد موجب شد تا برگزاری کلاس‌ها به صورت غیرحضوری باشد و آموزش ها به صورت مجازی دنبال شود.

وی با بیان اینکه این شرایط موجب افت تحصیلی دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی شده است افزود: برای جبران این موضوع کلاس های تقویتی به صورت حضوری اما محدود برگزار می شود تا عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان نسبت به شرایط بهبود یابد.

استاندار یزد با اشاره به اهمیت موضوع سلامت روان دانش آموزان و لزوم توجه به سلامت روان دانش آموزان آسیب دیده از کرونا اضافه کرد: برای ایجاد شرایط لازم به‌ منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان می کوشیم و اگر امکان به‌ خطر افتادن آن باشد به شکل دیگری پیش خواهیم رفت که در این زمینه به نظر کارشناسان احتیاج داریم.

وی با قدر دانی از نقش آفرینی آموزش و پرورش استان در تهیه و تولید محتوای آموزشی برای آموزش و پرورش کشور افزود: طرح بسته خوانا نیز پاسخی به دغدغه‌های ما در استان در راستای آموزش‌های مهارت محور و پرورش دانش آموزانی خلاق و خوش فکر بسیار ارزشمند است.

استاندار یزد با بیان اینکه با تلاش معلمان و والدین یادگیری و تحصیل دانش آموزان انجام شد و تعطیل نشد تصریح کرد: استفاده از فناوری و بستر فضای مجازی برای آموزش دانش آموزان تجربه ای بود که باید این را ارزشمند دانست و نسبت به توسعه و بهبود این فضا کوشید ضمن اینکه وزارت بهداشت با اولویت دادن به واکسیناسیون معلمان، امکان برگزاری کلاس‌های حضوری را فراهم کند.

به گزارش فارس، در این نشست مقرر شد برای جبران افت تحصیلی دانش آموزان کمتر برخوردار دوره ابتدایی با هماهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا در گروه‌های کوچک چند نفره، آموزش‌های حضوری موثری برگزار شود تا با کسب مهارت سواد پایه برای ورود به سال تحصیلی جدید آماده شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار