مدیرعامل شرکت توزیع برق یزد گفت: بیشترین میزان مصرف برق استان از 719 هزار مشترک یزدی مربوط به بخش‎ مشترکین صنعتی و کشاورزی است.
کد خبر: ۹۷۳۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸ 22 June 2021

بدالحمید عباس شیاری با اشاره به میانگین سالانه سرانه خاموشی در کشور، اظهار کرد: این میانگین سالانه سرانه درحالی ۶۰۰ دقیقه عنوان شده که در استان یزد تنها ۶۰ دقیقه است که توانسته از این حیث رتبه نخست کشور را کسب کند.

وی با اعلام این خبر که پیش‌بینی می‌شود پیک بار استان در سال جاری به دو هزار مگاوات برسد، تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید برق در استان ۱۵۰۰ مگاوات بوده که با این رشد، این میزان ۲۰۰ مگاوات بیشتر از پیک مصرف برق استان در سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد با بیان این‌که بیشترین میزان مصرف برق از ۷۱۹ هزار مشترک در یزد مربوط به بخش‎ مشترکان صنعتی و کشاورزی است، افزود: این بخش با ۲۰ درصد اشتراک، مصرف ۷۰ درصد از برق استان را به خود اختصاص داده درحالیکه ۸۰ درصد مشترکین خانکی با ۵۹۵ هزار و ۸۳۱ مشترک تنها مصرف کننده ۳۰ درصد از برق استان اند.

شیاری خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۴۹ روستا از مجموع یک‌هزار روستای استان دارای برق هستند که ۹۹.۷۴ درصد از روستاهای استان را شامل می‌شوند.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار