معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت : سومین جشنواره اجتماعی "نه به اعتیاد" با هدف مقابله و مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد در استان آغاز شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۱ 26 June 2021

عباس ملازینلی" روز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد افزود:با توجه به برگزاری موفق ۲ دوره جشنواره «نه به اعتیاد» و با توجه به اهمیت پیشگیری و آموزش در مورد آسیب های اجتماعی، امسال نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه ها اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:برگزاری مسابقات مختلف، برپایی نمایشگاه های مجازی، راه اندازی بازارچه خیریه و توانمند سازی ، برگزاری کارگاه های مشاوره رایگان، اجرای برنامه های میدانی در شهر، پارک ها و مناطق حاشیه نشین، اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی در کمپ های ترک اعتیاد و زندان مرکزی و همچنین برگزاری نمایشگاه مواد مخدر از جمله برنامه های این جشنواره است.

وی اظهار داشت : در جشنواره یاد شده با اقداماتی همچون فضاسازی شهری با پیام های آموزشی در رابطه با پیشگیری از اعتیاد، تهیه و پخش کلیپ های آموزشی، ساخت مستند از افراد بهبود یافته و خانواده های شهید، اکران فیلم با موضوع انتخابات دنبال می شود.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد هم در این نشست با تشکر از همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در برگزاری سومین جشنواره اجتماعی " نه به اعتیاد" از رشد کشف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت : در سال گذشته در مجموع ۲۴ درصد رشد کشفیات مواد مخدر در استان را شاهد بودیم.
مصطفی کرباسی همچنین از افزایش ۹ درصدی دستگیری مجرمان و افزایش ۲ درصدی شناسایی باند های توزیع مواد مخدر در استان یزد خبر داد و افزود : استان بر اساس اخرین پیمایش ملی خانوار در زمره استان های کمتر آلوده قرار دارد.
همچنین معاون ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد هم با بیان شعار امسال روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، "حقایق درباره مواد مخدر را به اشتراک بگذارید تا زندگی هارا نجات دهید" گفت :در حال حاضر با برنامه ریزی و پیگیری های اداره کل بهزیستی استان یزد، انواع درمان های دارویی و غیر دارویی معتادان در مراکز کمپ ترک اعتیاد ارائه می‌شود.

محبوبه وفائیان افزود: در نظر داریم با هدف تحت پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت از این کلینیک ها حمایت کنیم.
نماینده معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان یزد هم در این نشست با بیان اینکه همکاری نیروی انتظامی با سایر دستگاه ها در امر پیشگیری و مبارزه با اعتیاد، نیازمند تحولی عظیم است گفت: برنامه های جشنواره "نه به اعتیاد" بارویکرد مردمی و میدانی در قالب خانواده و با استفاده از آموزش های کاربردی تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت .
مهدی حمیدی درباره نقش نیروی انتظامی در کاهش مصرف مواد مخدر به ارائه آموزش های مجازی با محوریت دانش آموزان و دانشجویان ، تهیه کلیپ های آموزشی برگزاری وبینار های آموزشی و کارگاه های آموزشی حضوری اشاره کرد.
"محمد فکر" مدیر حوزه اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم با اشاره به برگزاری جشنواره "نه به اعتیاد" خواستار همکاری رسانه ها برای اطلاع رسانی این رویکرد فرهنگی اجتماعی شد و گفت: کمیته فرهنگی پیشگیری از اعتیاد در طول سال برنامه های متعددی را با شعار یاری گران زندگی در ۳ محور اصلی آموزش، پیشگیری و مشارکت اجتماعی با تمرکز در مناطق کم برخوردار و محروم و مشارکت سازمان های مردم نهاد و هم اندیشی برنامه ها بصورت ویژه دنبال می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار