همزمان با روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه عکس و ماده‌های اعتیاد آور در پایگاه خدمات اجتماعی سپیده مهر میبد دایر شد.
کد خبر: ۹۷۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 26 June 2021

رییس اداره بهزیستی میبد روز شنبه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه واقع در محله بیده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: روز پنجم تیرماه مصادف با ۲۶ ژوئن روز جهانی مبارزه با سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر نامگذاری شده و شعار این روز نیز «حقایق در باره مواد مخدر به اشتراک بگذاریم تا زندگی‌ها را نجات دهیم»، است.

سید محسن فلاح شعار سال ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۰ را هم « یاریگران زندگی ، مشارکت اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد» عنوان کرد و افزود: اداره بهزیستی پیشتر هدف پیشگیری از اعتیاد را در مبارزه با مواد مخدر دنبال کرده و دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی را در سطح محله‌ها ، مدرسه‌‍‌ها ، دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها برگزار می‌کند.

وی در ادامه بر کم کردن تقاضای مواد مخدر با آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های «نه گفتن» ، «خودآگاهی» ، «حل مسئله» و «تصمیم‌گیری» تاکید و اظهار کرد: هم اکنون نوجوانانی داریم که در سن ۱۲ سالگی به سیگار کشیدن از طریق دستان ناباب که درابتدا به آنها تعارف می‌کنند ، اعتیاد پیدا کرده‌اند.

رییس اداره بهزیستی ادامه داد: اعتیاد به سیگار موجب اعتیاد به مواد افیونی نظیر تریاک و مواد مخدر صنعتی که بیش از همه عوارض دارند، می‌شود.

این مسوول تصریح کرد: اولین علت طلاق اعتیاد است و روی آوردن به مصرف مواد مخدر نیز از سنین مدرسه شروع می‌شود که با توجه به آن باید پر کردن بهینه سازی اوقات فراغت ، توجه به ورزش و ایجاد نشاط برای جوانان و آموزش مورد توجه قرار گیرد.

فلاح لزوم همکاری بیشتر تشکل‌ها، مسوولان اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و سایر دستگاهها مرتبط در ارتباط با فرهنگ سازی پیشگیری از اعتیاد و گوشزد کردن عوارض مواد اعتیاد را یادآور شد و از مردم هم درخواست کرد که از این نمایشگاه که با هدف آموزش وآگاه‌سازی تا یک هفته دایر است، بازدید کنند.

وی در ادامه به سه مرکز پیشگیری و ترک اعتیاد با پذیرش ۴۰۰ نفر ، ارایه پرداخت وام اشتغال به ۱۰ نفر معتاد بهبود یافته در سال 99 ، خط ملی اعتیاد به شماره ۰۹۶۲۸ مرتبط به مشاوره و راهنمایی در حوزه مواد مخدر اشاره کرد.

نمایشگاه عکس مبارزه با مواد مخدر در میبد دایر شد

به گفته مشاور پایگاه خدمات اجتماعی سپیده مهر میبد ، این پایگاه از سال ۸۷ با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شروع به کار کرده و به مردم محله‌های بیده ، علی آباد، حسن‌آباد ،ده‌آباد ، میبد بالا و میبد پایین ارایه خدمات حمایتی و مشاوره و پیشگیری و درمان دارد.

نجمه اقبال افزود: این پایگاه ارایه دهنده مشاوره اولیه است و در صورت نیاز به مشاوره و خدمات تخصصی افراد زیر پوشش به موسسه‌ها و مراکز مشاوره ارجاع داده می‌شوند و اکنون نیز با توجه به افزایش اعتیاد به مواد مخدر به خصوص در سن ۱۲ سال نمایشگاه یاد شده راه‌اندازی شد.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار