رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد از انجام مطالعات اکتشافی در ۲۰ محدوده امیدبخش معدنی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۳۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲ 26 June 2021

محمدرضا علمدار یزدی با ارائه گزارشی از پهنه‌های اکتشافی استان افزود: مطالعات اکتشافی و صدور مجوزهای مورد نیاز در محدوده امیدبخش به وسعت تقریبی چهار هزار و ۶۵۷ کیلومتر مربع انجام شده است.

به گفته وی همچنین مطالعات اکتشافی در ۲۰ محدوده امیدبخش در وسعت تقریبی ۲ هزار و ۵۵۸ کیلومتر مربع انجام شده است.

این مسوول از تکمیل عملیات و تعیین محدوده‌های امیدبخش دهشیر خبر داد و یادآور شد: این موضوع در قالب ۲۳ محدوده با نتایج مثبت به سازمان صمت اعلام شده که ۱۰ محدوده برای صدور پروانه اکتشاف به مساحت ۱۸۸ کیلومتر مربع به ارگان‌های مربوط معرفی شده است.

علمدار بیان کرد: ۱۳ محدوده در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به مساحت ۷۱ کیلومتر مربع به منظور واگذاری از طریق مزایده، معرفی شده است.

در استان یزد سه هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد که حدود ۹۷ هزار نفر در این واحدها مشغول کار هستند.

ازحدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن یزد فعالیت دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار