همزمان با هفته قوه قضائیه؛
مجتمع قضائی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی با حضور ویدئو کنفرانسی حجت‌الاسلام رئیسی به مناسبت هفته قوه قضائیه در یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۹۷۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 27 June 2021

به گزارش تابناک یزد، رئیس کل دادگستری استان یزد صبح یکشنبه در این مراسم اظهار داشت: بر اساس دستور ریاست قوه قضائیه مبنی بر لزوم تخصصی شدن رسیدگی به دعاوی و کرامت ارباب رجوع و کارکنان مجموعه با توسعه فضای فیزیکی مورد نیاز همچنین لزوم حفظ و ارتقاء سطح امنیت اقتصادی جامعه و در راستای کمک به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مانع زدایی و هموارسازی مسیر تولید و پشتیبانی و یاری رساندن به اصحاب تولید و تجارت و کمک به جهش تولید، ساخت و تجهیز مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی انجام شد.

غلامعلی دهشیری افزود: در این مجتمع تلاش خواهد شد تا با استفاده از قضات شایسته و مجرب و ظرفیت قانونی حقوق تجارت، ضمن پایین آوردن زمان رسیدگی و افزایش دقت، همه جوانب مرتبط با موضوعات حقوقی و قضایی شرکت‌های تجاری را مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی علاوه بر تخصص‌گرایی و سرعت رسیدگی به دعاوی، مقوله کیفیت نیز مدنظر است و در همین راستا در این مجتمع علاوه بر تمرکز بر استفاده از قضات نخبه و آشنا با مسائل حقوقی نوین، سعی می شود با آموزش های لازم به قضات جوان و با سابقه و تقویت علمی آنها، سرعت و دقت در رسیدگی ها نیز افزایش یابد.

گفتنی است؛ مجتمع قضایی امور اقتصادی و دعاوی تجاری سردار شهید سلیمانی در فضایی به وسعت ۲ هزار متر مربع و چهار طبقه با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال احداث شده که ۲۵ میلیارد آن از منابع استان و ۶۰ میلیارد ریال از محل وجوه خاص در سفر رئیس دستگاه قضا تامین شده است.

این مجتمع مشتمل بر یک بایگانی راکد ریلی مکانیزه با ظرفیت گنجایش ۸۵ هزار پرونده است که در کمتر از دو سال طراحی، ساخته و تجهیز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار