مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با اشاره به این که دو اولویت ساماندهی فاضلاب و رینگ شهری یزد وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: در حال حاضر 120 روستای این استان با تانکر آبرسانی می شوند.
کد خبر: ۹۷۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵ 27 June 2021

به گزارش تابناک یزد، اصغر ریاضتی در نشست خبری که به منظور فرا رسیدن هفته صرفه جویی آب برگزار شد، با بیان این‌که هر ساله از یکم تا هفتم تیرماه به عنوان هفته صرفه جویی مصرف آب نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال شرایط سال آبی استان یزد نسبت به سال گذشته متفاوت است.

وی افزود: باید بپذیریم که کشور ایران به شدت درگیر خشکسالی شده و استان یزد به دلیل شرایط اقلیمی خاص بیش از دیگر استان‌های کشور درگیر معضل کم آبی و بی آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان این که شبکه خطوط انتقال آب در این استان حدود ۱۳ هزار متر است، گفت: شبکه خط انتقال آب در استان یزد در سطح گسترش داشته و نیازمند اصلاح جدی است.

ریاضتی با اشاره به این‌که ۳۰ درصد خطوط انتقال آب در یزد فرسود است، تصریح کرد: طبق برآوردهای انجام شده برای اصلاح هر متر خط فرسوده انتقال آب شهری یک میلیون تومان و برای اصلاح خط انقال آب روستایی ۷۰۰ هزار تومان نیاز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خوشبختانه میزان افزایش مصرف آب در استان یزد از ۲۰ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۵ درد آب استان یزد از منابع خط انتقالی تأمین می شود.

مدیرعامل آبفای یزد تأکید کرد: ۱۲۰ روستای استان یزد با تانکر آبرسانی می شوند مدیریت منابع آبی باید در اولویت اجرایی شهروندان شهری و روستایی قرار گیرد.

ریاضتی حراست از کیفیت آب شرب را اولویت اول شرکت آبفا در استان یزد دانست و بیان کرد: عدالت در توزیع آب با کیفیت رویکرد جدی برنامه ریزی در حوزه مدیریت منابع آبی یزد است.

وی در پایان با معرفی شماره خدمات غیرحضوری خاطرنشان کرد: هرکس در سطح استان یزد نیازمند خدمات شرکت آبفا است می تواند با شماره گیری سه عدد ۱۲۲ خدمات را بدون مراجعه حضور دریافت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار