مجتمع فرهنگی و ورزشی مددجویان بهزیستی میبد به وسعت پنج هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتبار خیری ۹۰۰ میلیون تومانی روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور مسوولان اداره کل بهزیستی استان یزد و این شهرستان بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۹۷۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹ 14 July 2021

این مجموعه شامل ۲ سوئیت به مساحت ۲۰۰ متر مربع و چندین آلاچیق با هزینه خیر خانواده فلاح در باغ اهدا شده از سوی مرحوم کاظم وطنی در سال ۹۱  راه‌اندازی شده‌ است.

مدیرکل اداره بهزیستی استان یزد در این مراسم گفت: در  ۲۵ تیرماه سال ۵۹ به همت شهید فیاض بخش ، بهزیستی به صورت مستقل از وزارت بهداری جدا شد و اکنون نیز  بیش از ۵۰  وظیفه و ۱۳۰ فرآیند برای بهزیستی تعریف شده‌ است.

علی محمد عطابخش در ادامه با اشاره به شعار هفته بهزیستی (۲۲ تا ۲۸ تیرماه) با عنوان «بهزیستی در گام دوم ، هوشمند سازی ، محله محوری و سلامت اجتماعی در خانواده» افزود: در میبد با توجه به محله محوری و واگذاری وظایف بهزیستی به بخش دولتی بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌ها توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این مشارکت نشان دهنده همکاری و همراهی موسسه‌های خیریه و افراد خیر است ، همانگونه که این مجموعه توسط خیرین با واگذاری مکان و ساخت و ساز  آن آماده بهره‌برداری شد.

مجتمع فرهنگی و تفریحی مددجویان بهزیستی میبد افتتاح شد

رییس اداره بهزیستی میبد نیز با تشکر از خیرین در راه‌اندازی مکان یاد شده گزارشی از نحوه راه‌اندازی آن ارایه داد.

سید محسن فلاح افزود: بهزیستی در ۲ حوزه سلامت اجتماعی و سرمایه اجتماعی فعالیت دارد که سرمایه بهزیستی همین مشارکت مردم است. 

وی همچنین گزارشی از مصوب شدن ردیف بودجه مرکز تحقیقات ژنتیک با حمایت‌های امام جمعه و فرماندار و نمایندگان مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی ارائه داد که به دنبال آن با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مشاوره رایگان و انجام آزمایش‌های رایگان برای حدود ۳۵۰ نفر انجام شد.  

رییس جامعه معلولان میبد هم گفت: فرمانداری ،  شهرداری‌های بفروییه و میبد و دهیاری‌هایی مانند دهیاری حسن آباد و خانواده یدالله فلاح  که بنای ۲ سوییت و آشپزخانه را به یاد خواهر خود ساختند، همه با هم همکاری کردند تا این پروژه به مرحله بهره‌برداری برسد.

غلامحسین فلاح افزود: این مکان از هم‌اکنون به عنوان فضایی برای برگزاری  برنامه‌های اردویی و تفریحی مددجویان بهزیستی و خانواده‌هایشان اختصاص دارد.

همچنین صبح امروز پنجشنبه دفتر جمعیت نابینایان در ۲ طبقه ساختمان  با هزینه کرد ۵۵۰ میلیون تومان با حضور مسوولان راه اندازی شد.

در مراسم راه اندازی این دفتر مشکلات اشتغال نابینایان توسط معلولان مطرح شد و آنها خواستار دادن مشاغلی چون اپراتوری و یا داشتن سهمیه در آموزش و پرورش شدند و اظهار کردند : نابینایان به سختی درس می‌خوانند و با موفقیت از مدارس فارغ التحصل می‌شوند و روا نیست بدون شغل بمانند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان یزد در جواب به آنها گفت: سازمان بهزیستی به جز حمایت توانمند سازی و بازتوانی افراد در ارتباط با تامین مسکن و اشتغال در حوزه معاونت مشارکت‌ها هم حمایت‌هایی  در قالب پرداخت تسهیلات سهم بیمه کارفرما را انجام می‌دهد.

مسعود نشان در ادامه به قانون ۳ درصد استخدام معلولان اشاره کرد که طوری تعبیه شده که از این  سه سهم حتی اگر معلولی هم شرکت نکرد و یا در مصاحبه قبول نشد ، این سهم به افراد سالم داده نمی‌شود و کارشناس بهزیستی نیز در زمان مصاحبه حضور دارد.

وی ادامه داد : در قانون تصریح شده که درصدی معین از پست‌های اپراتوری مخابرات به نابینایان اختصاص یابد و بر این اساس با توجه به زمینه‌های مهیا شده تشکل‌های همسو همانند جمعیت نابینایان و هم خود معلولان نیز باید گزارش دهند و پیگیر باشند.

سه هزار مددجو زیر پوشش اداره بهزیستی میبد هستند.

مرکز این شهرستان ۱۰۶ نفری در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار