معاون فنی شبکه بهداشت و درمان بافق گفت: ۶ هزار نفر در شهرستان دُز اول واکسن خود را دریافت کرده اند و روند واکسیناسیون همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۸۳۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 02 August 2021

دکتر مهدیه کوهگرد حسینی با بیان اینکه انتخاب نوع واکسن اختیاری است افزود: واکسیناسیون قشر فرهنگیان آغاز شده و به مدت یک هفته بیش از ۶۰۰ نفر واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون قشرهای دیگر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت اقدام می‌شود تصریح کرد: در شهرستان بافق ۶ هزار نفر از جمله کادر بهداشت و درمان، افراد بالای ۶۰ سال و ۵۰ سال واکسینه شدند.

کوهگرد بابیان اینکه هیچکونه کمبودی از لحاظ واکسن وجود ندارد اضافه کرد: نیمی از افراد بالای ۵۰ سال در شهرستان واکسینه شدند و شاخص واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال تا مسن ترین افراد هم به ۶۲ درصد رسیده است.

به گفته وی نوبت واکسیناسیون خبرنگاران و اصحاب رسانه هم فرا رسیده و این قشر می توانند هر روز صبح ها به ورزشگاه آیت الله هاشمی رفسنجانی و از ساعت ۱۸ تا ۲۱ به مرکز سلامت شماره ۲ شهر بافق مراجعه کنند .

معاون فنی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بافق با بیان اینکه واکسیناسیون در ورزشگاه هاشمی رفسنجانی انجام می‌شود خاطرنشان کرد: به علت استقبال مردم، مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا از درمانگاه حضرت سدالشهدا(ع) این شهربه سالن ورزشی یاد شده منتقل شد.

***

فرماندار مهریز گفت: خیران نیکوکار برای توسعه فرهنگی و ساخت برخی مراکز مورد نیاز در شهر و روستاهای بخش‌ مرکزی با مسوولان همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، رضا زارع زاده مهریزی روز دوشنبه در نشست با نخبگان فرهنگی و ادبی افزود: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای امور فرهنگی موجب توسعه فرهنگ عمومی شهروندان است.

وی با بیان اینکه خیران منطقه تاکنون در کنار اختصاص بودجه‌های دولتی در ساخت و ساز خیلی از طرح‌های مختلف همکاری دارند ادامه داد: ساخت کتابخانه با امکانات به روز در برخی مناطق و روستاهای بخش‌مرکزی جزو مواردی است که باید در این ارتباط اقدام لازم به عمل آید.

این مسوول اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به فرهنگ‌سازی و زیرساخت نیاز دارد و یکی از شرایط لازم، فضای مناسب با رعایت تمامی استانداردهاست که در این خصوص تاکنون اقدامات خوبی در شهرستان صورت گرفته و همچنان به آن نیاز داریم.

زارع زاده مهریزی تصریح کرد: اگر فرهنگ مطالعه در جامعه گسترش یابد بسیاری از معضلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود و باید رسانه‌های گروهی برای گسترش این موضوع حیاتی در کنار نهادها و متولیان اقدام مناسب را در شهرستان داشته باشند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار