مدیرکل سازمان تبلیغات یزد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به سابقه دیرینه مهریز در برگزاری مراسم خاص محرم و همچنین آئین های ویژه این شهرستان، گفت: پیشکسوتان باید بیش از پیش جوانان را در برپایی عذای حسینی مشارکت دهند و این مهم را به نسل جوان منتقل کنند.
کد خبر: ۹۸۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴ 05 August 2021

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی از مهریز، با اشاره به اهمیت آئین نخل برداری در این شهرستان، اظهار کرد: پیرغلامان مهریز با برگزاری این مراسم در روز عاشورا می‌تواند جوانان و نسل جدید را به خوبی با این سنت حسنه آشنا و آنها را در تدارکات مراسم عزای حسینی دخیل کنند.

وی مراسم تشیع جنازه نمادین اباعبدالله (ع) را از دیگر آئین‌های خوب شهرستان مهریز در ماه محرم دانست و افزود: مهریز شهر منارها و گلدسته‌هاست.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ادامه به اولویت‌های عزاداری در شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: عزاداری و برگزاری مجالس عزا با اعلام و مجوز ستاد کرونا ممنوع نیست.

حجت الاسلام نجیمی تصریح کرد: برگزاری این مجالس عزای سیدالشهدا باید در فضای باز و رعایت پروتکلهای بهداشتی و در زمان مشخص شده انجام شود.

وی در پایان به تمام هم استانی‌های توصیه کرد: رعایت نکردن نکات بهداشتی و اصولی از سوی ستاد کرونا باعث می شود به خاطر یک امر مستحب اتفاق غیر قابل جبرانی اتفاق بیفتد.

منبع/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار