مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: بررسی آمارها نشان می دهد در ۱۰ سال اخیر نیمی از شاغلان خانگی استان در حوزه صنعت، ۳۵ درصد در بخش کشاورزی و بقیه در عرصه خدمات فعالیت دارند.
کد خبر: ۹۸۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳ 08 August 2021

فریبا آیت اللهی افزود: هم اکنون ۷۳ درصد دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و بقیه را مردان تشکیل می دهند.

به گفته وی از سال ۱۳۹۰ تاکنون، ۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر در سامانه مشاغل خانگی استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد برای ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر مجوز صادر و برای هفت هزار و ۲۲۰ نفر فرصت شغلی مستقیم ایجاد شد.

وی یادآور شد: در این مدت حدود ۴۵۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق بانک های عامل به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شد که این مبلغ نقش موثری در ایجاد اشتغال دارد.

وی اضافه کرد: به لحاظ سنی، ۴۲ درصد دارندگان مجوز مشاغل خانگی ۲۰ تا ۴۰ سال ، ۴۶ درصد ۴۰ تا۶۰ سال و بقیه بالای ۶۰ سال دارند.
آیت اللهی خاطرنشان کرد: در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد، زنان و مردان می توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند و در کنار خانواده و همراه با مراقبت از فرزندان، در محیطی آرام، راحت و امن خانه مشغول به کار و کسب درآمد شوند.
این فعال حوزه تعاون استان یزد خاطرنشان کرد: استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه های کار خانوادگی دیگر مزیت مشاغل خانگی است، و باعث توسعه فرهنگ کار در خانواده می شود، فرزندان در زمان حضور پدر یا مادر در منزل اهمیت کسب و کار را از نزدیک نیز یاد می گیرند.

وی اظهارکرد: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه اداره های کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ، صنعت، معدن و تجارت(صمت)، جهاد کشاورزی ، فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می شود.

جمعیت ۳۳۳ هزار خانوار یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که حدود ۱۳۰ هزار نفر در واحدهای تولیدی ، صنعتی و معدنی استان فعالیت دارند.

یزد با سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی چهارمین استان صنعتی و پس از کرمان با ۵۰ نوع اندیس دومین منطقه معدنی ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار