فرماندار تفت گفت: قطعی برق سراسری که در اختیار شهرستان و استان نیست در روند برداشت آب از چاه ها خلل ایجاد کرده و همین سبب قطعی آب در شهر تفت شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹ 09 August 2021

 

به گزارش تابناک یزد، علیرضا نوکار در این باره افزود: امروز شهروندان تفتی با مشکل قطعی آب خارج از برنامه ریزی مواجه شدند که علت آن قطعی برق و افت فشار آب بوده است.

وی ادامه داد: متأسفانه قطعی آب سبب سوختن موتور یکی از چاه های برداشت آب و ایجاد خلل در برداشت دیگر چاه ها شده است که در حال رفع مشکل هستیم.

فرماندار تفت تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده تا چند ساعت دیگر دو حلقه چاه جدید به آب شرب متصل و این مشکل رفع می شود.

وی ضمن عذرخواهی از شهروندان از آنها خواست در مصرف آب صرفه جویی لازم را انجام دهند.

پیش از این رییس اداره آب و فاضلاب تفت گفته بود: ورودی آب مخازن در این شهر ۱۰۷ لیتر بر ثانیه و خروجی آن ۱۷۰ لیتر بر ثانیه است که در زمان اوج مصرف این مقدار به ۱۹۶ لیتر می رسد و از این رو مخازن تفت واقعاً خالی است.

مهدی خلاصه زاده افزود: آب شرب تفت از ۵۴ لیتر بر ثانیه آب انتقالی، ۵۳ لیتر بر ثانیه آن از ۱۰ حلقه چاه و همچنین چهار حلقه چاه استیجاری تأمین می شود و ۶۳ لیتر بر ثانیه کمبود آب نسبت به خروجی مخازن وجود دارد.

وی ادامه داد: هر روز ۴ ساعت آب مشترکان تفت بر اساس برنامه زمان بندی در بین محله های مختلف قطع می شود تا بتوان کمبود آب را بهتر مدیریت کرد.

رییس آب و فاضلاب تفت اضافه کرد: به رغم اجاره ۴ حلقه چاه کشاورزی و اتصال به مخازن در اوج مصرف ولی همچنان با مشکل آب آشامیدنی در شهر مواجه هستیم.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری تفت در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار