مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: بیش از ۴۵۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغال به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر در استان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۸۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 09 August 2021

 فریبا آیت اللهی گفت: مجوز اعطای تسهیلات مشاغل خانگی پس از تایید اولیه دستگاه‌های صادر کننده از جمله اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل ارشاد اسلامی استان از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی صادر می‌شود.اشتغال بیش از ۷ هزار نفر در مشاغل خانگی استان یزد

 

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۰ تاکنون، ۵۳ هزار و ۴۵۴ نفر به سامانه مشاغل خانگی مراجعه و ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۰۸ نفر موفق به دریافت مجوز مشاغل خانگی شدند. حدود ۴۵۱ میلیون و ۵۲۳ هزار ریال تسهیلات به ۶ هزار و ۴۰۰ نفر پرداخت شده که فرصت اشتغال برای هفت هزار و ۲۲۰ نفر در استان شده است.

 

مدیرکارآفرینی و اشتغال این اداره کل تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد شاغلین خانگی استان یزد در حوزه صنعت، ۱۵ درصد در حوزه خدمات و ۳۵ درصد در حوزه کشاورزی مشغول به کار هستند. همین طور ۷۳ درصد از دریافت کنندگان مجوز مشاغل خانگی را زنان و ۲۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

 

وی ادامه داد: به لحاظ سنی، ۴۲ درصد از کل دارندگان مجوز مشاغل خانگی بین ۲۰ تا ۴۰ و ۴۶ درصد آنان بین ۴۰ تا ۶۰ و ۱۱ درصد آنان نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

 

آیت اللهی با تأکید بر اینکه در مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد،گفت: زنان و مردان می‌توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر اعضای خانواده شغل ایجاد کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار