مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد گفت: در سال تحصیلی جدید ۷۰۰ دانشجو در این واحد دانشگاهی پذیرش می شوند که نیمی از آنها دانشجویان دختر هستند.
کد خبر: ۹۸۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 10 August 2021

منصور دهقان منشادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: نیمی از پذیرش دانشجویان مربوط به این استان و بقیه مربوط به سایر مناطق کشور است.

وی اظهارکرد : اکنون سه هزار و ۳۰۰ دانشجو در این دانشگاه در ۲ پردیس خواهران و برادران مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰ نفر آنها در مقطع کارشناسی و از طریق کنکور سراسری پذیرفته شدند و بقیه هم شامل مهارت آموزان ماده ۲۸ دانشگاه یا آزمون های استخدامی هستند.

دهقان منشادی تعداد اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی را ۱۴ نفر بیان کرد و گفت: ۲۵۰ استاد مدعو در این دانشگاه تدریس می کنند.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد از ارتقای رتبه کشوری این واحد آموزش عالی از جایگاه ۲۷ به رتبه دوم در سال های اخیر خبر داد و افزود: دانشجویان این دانشگاه از رتبه های برتر کنکور و از طریق مصاحبه پذیرش می شوند.

وی اظهارکرد: دانشجویان این دانشگاه از ابتدای تحصیل استخدام و مدت تحصیل جزو سوابق کاری آنها محسوب می شود و علاوه بر دریافت حقوق، برادران از معافیت تحصیلی برای خدمت سربازی برخوردار هستند.

دهقان منشادی با بیان اینکه به دنبال شیوع ویروس کرونا تمامی آموزش های دانشگاه به صورت مجازی برگزار می شود، گفت: در همین راستا نظارت کاملی بر آموزش ها وجود دارد تا لطمه ای بر کیفیت آموزش ها وارد نشود.

وی برگزاری نشست های علمی تخصصی ماهانه و برگزاری کرسی های آزاداندیشی از جمله اقدامات این دانشگاه بیان کرد و یادآور شد: به تازگی مجوز چاپ یک مجله علمی در دانشگاه نیز تحت عنوان مطالعات بین رشته ای آموزش در دستور کار قرار گرفت.

مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با اشاره به فعالیت ۵۰ تشکل و کانون فرهنگی در این دانشگاه، تاکید کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا فعالیت های عمرانی دانشگاه به هیچ وجه متوقف نشد هم اکنون ساخت سالن ورزشی چندمنظوره در پریس خواهران در دست اقدام است که به زودی بهره برداری می رسد.

دانشگاه فرهنگیان از سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در ایران با عنوان « دارالمعلمان» تاسیس شد و در طول یک قرن تغییر نام داد، اما سیاست اصلی آن که تربیت‌معلم است تغییر نکرد.

تربیت‌معلم در دهه ۸۰ مغفول ماند که خلأ نبود نیروهای ماهر و معلم متخصص در جامعه مشهود بود، اما دوباره دانشگاه فرهنگیان در استان ها از جمله یزد از سال ۹۱ راه اندازی شد.

در حال حاضر حدود ۷۰ هزار دانشجو در ۶۸ واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.

استان یزد یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار