نماینده ولی‌فقیه در استان یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه تربیت دینی مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، بر ضرورت تعامل بیشتر آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 11 August 2021

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی بعد از ظهر امروز در دیدار مدیر خدمات اجتماعی، پیشگیری و درمان حوزه‌های علمیه کشور و اعضای ستاد حوزوی بحران استان یزد اظهار داشت: یکی از نکات بسیار مهمی که باید در جامعه به آن توجه داشته باشیم، آمادگی در برابر بحران است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان شایسته نیست که انسان نسبت به آسیب‌ها و بحرا‌ن‌ها بی‌توجهی کند گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق و کامل، آسیب‌ها شناسایی و ریشه یابی شود و برای رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد و نسبت به این موضوع نباید کوتاهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی از مهمترین آسیب‌هایی که امروز جامعه ما با آن روبروست را در حوزه تربیت دانست و گفت: حوزه‌های علمیه باید برای تقویت پایه‌های ایمانی، بصیرتی و اخلاقی طلاب برنامه‌ریزی کنند تا در میدان و عمل شاهد مصونیت از مشکلات و خطاها باشیم.

امام جمعه یزد افزود: طلاب از ابتدای ورود به حوزه علمیه باید با مفاهیم قرآن آشنا شوند تا در نتیجه قرآن در دل و جانشان رسوخ کرده و کمتر دچار رفتار سوء و اشتباه شوند.

ناصری یزدی توسعه آسیب‌های اجتماعی در جامعه را یکی دیگر از بحران‌های پیش روی کشور دانست و گفت: متاسفانه به دلایل مختلفی شاهد آسیب‌ها و ناهنجاری‌هایی در جامعه هستیم که باید با آسیب‌شناسی درست به دنبال رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: برای برطرف کردن آسیب‌ها باید از ابتدای کودکی و ورود به مدرسه، با آموزش صحیح پایه‌های ایمانی کودکان تقویت شود که اگر چنین شد، روحیه تعهد و مسئولیت‌پذیری در آنها شکل گرفته و هویت خود را به درستی پیدا کرده و کمتر دچار پوچی و انحراف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه ریشه تحول در جامعه، تحول در آموزش است، بیان کرد: یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیون که تا حدودی از آن غافل بوده‌ایم، تربیت درست افراد از کودکی تا بزرگسالی است بنابراین باید برای فعالیت در بحث آموزش و پرورش جوانان خوش فکر، خودباور و متعهد برنامه‌ریزی مناسبی از سوی حوزه‌های علمیه صورت بگیرد تا شاهد تحول در جامعه باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار