مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع موج پنجم ویروس کرونا برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی یزد، امسال نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 12 August 2021

محمدمهدی رجایی فرد در جلسه هماهنگی کمیته گردشگری مذهبی معنوی به‌منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌های کمیته در ماه محرم امسال گفت: برنامه‌های عزاداری ، امسال با توجه به شرایط موجود از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد تا این کمیته به نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند.معرفی آیین‌های عزاداری محرم یزد به صورت مجازی

وی افزود: این برنامه‌ها به معرفی آثار معنوی ثبت‌شده یزد و مراسم مذهبی و نوا‌های عاشورایی ، سبک عزاداری استان ، هم‌افزایی بین دبیرخانه حسینیه ایران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تمرکز دارد.

رجایی فر اظهار داشت: برگزاری جلسات مجازی آموزشی در خصوص ایین‌های محرم یزد با پخش زنده در فضای مجازی ، هماهنگی اعضا در پخش محتوا‌های تولیدشده با هشتک کمیته مذهبی معنوی از دیگر برنامه‌های این کمیته در محرم امسال است.

برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران ورودی در دوران پسا کرونا ازجمله موضوعاتی بود که در این جلسه موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

گفتنی است فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی معنوی در سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا در زمینه آشنا سازی گردشگران خارجی با فلسفه قیام عاشورا با بهره‌گیری از حضور روحانیان مسلط به زبان‌های خارجی و راهنمایان گردشگری بوده و همچنین در اعیاد مذهبی مسلمانان و مراسم سال نو میلادی برای گردشگران خارجی برنامه‌هایی اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار