امام جمعه موقت یزد :
امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی وظیفه شرعی، قانونی و عقلی است، گفت: اینکه بگوییم در مجالس عزاداری کرونا جایی ندارد اشتباه محض است.
کد خبر: ۹۸۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 13 August 2021

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: این ایام، ایام بسیار مهمی است و باید نسبت به آن در همه جوانب توجه داشته باشیم.

وی به شرایط شیوع کرونا اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در ارتباط با روضه‌های ماه محرم باید به آن توجه شود، لزوم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است که حتما باید توسط تمام عزاداران حسینی به صورت کامل رعایت شود تا خدای نکرده حتی یک نفر در مراسم‌های عزاداری امام حسین دچار بیماری نشود.

امام جمعه موقت یزد با اشاره به برخی صحبت‌هایی که گفته می‌شود مجلس امام حسین(ع) جای شفاست و کرونا در آن جایی ندارد، چنین صحبت‌هایی را عوام‌فریبی دانست و افزود: این موارد حتی با مکتب رسول اکرم(ص) هم کاملا مغایرت دارد.

مدرسی یزدی تصریح کرد: بعضی افراد فکر می‌کنند که قوانین تشریع و تکوین هر دو در مجلس امام حسین(ع) ملغی است، چه کسی این حرف را به آنها گفته است و کجا گفته شده که بناست سنت الهی را همه جا در مجلس امام حسین(ع) بشکنیم؟

وی رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را وظیفه همه دانست و عنوان کرد: همانطوری که قوانین تشریع در مجالس امام حسین(ع) ملغی نیست قوانین تکوینی هم به هیچ عنوان لغو نیست و نباید فکر کنیم که کرونا در مجالس عزاداری وجود ندارد؛ البته این به هیچ عنوان با بحث شفا و عنایات ویژه اباعبدالله الحسین(ع) در تضاد نیست.

امام جمعه موقت یزد تاکید کرد: به هر حال همه ما وظیفه داریم که نسبت به رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله ماسک زدن و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه داشته باشیم و این وظیفه شرعی است که بر دوش همه ما قرار گرفته است.

مدرسی‌یزدی به فرمایشات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان در ارتباط با رعایت دستورالعمل‌ها و پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: دولت و ملت همه وظیفه دارند که در راستای پیشگیری و مقابله با این ویروس با تمام توان و وظیفه حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شروع به کار دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین برنامه مورد نیاز جامعه پس از مبارزه سریع با این بیماری فراگیر و حساس، مسائل اقتصادی کشور است که حتی مبارزه با این بیماری هم در واقع متفرع بر موضوع اقتصاد است.

امام جمعه موقت یزد بیان کرد: نباید راه اقتصاد اشتباهی که دولت‌ها سال‌های سال برای کم نشدن محبوبیتشان دنبال کردند را ادامه دهیم و مصالح دراز مدت را به هیچ عنوان نباید فدای مصالح کوتاه مدت کنیم.

مدرسی یزدی از حضور آیت‌الله رئیسی در بین مردم تقدیر و تشکر کرد و خطاب به وی گفت: ما از این حضور ممنونیم ولی رئیس جمهور محترم باید توجه داشته باشند که این حضور نباید به گونه‌ای باشد که وی هم به این بیماری مبتلا شود و مانع ادامه فعالیت شود.

وی افزود: هرجایی که امنیت لازم برای سلامتی وجود دارد حضور رئیس جمهور خوب است ولی نباید به گونه‌ای باشد که سلامتی رئیس جمهور به خطر بیفتد چرا که در این صورت امور کشور با معطلی روبه‌رو می‌شود.

امام جمعه موقت یزد خطاب به مجلس گفت: با توجه به اعلام لیست وزرای پیشنهادی از نمایندگان درخواست داریم بدون هیچ رودروایستی وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و به جز دو ملاک دین داری و کارایی، هیچ چیزی را در نگاه خود نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار