رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از تولید مستند عزاداری و نشر آن در فضای مجازی خبر داد و گفت: در قالب نماهنگ (کلیپ‌) چند قسمتی، سبک‌ سنتی عزاداری یزدی ها در ماه محرم به تصویر کشیده می‌شود.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 17 August 2021

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی این سازمان، عباس ملازینلی افزود: همزمان با محرم به مناسبت سالروز شهادت سالار شهیدان امام حسین (ع)، واحدهای پنجگانه این سازمان برای تهیه و تولید برنامه‌های متناسب با حال و هوای محرم اقدام کردند. 

وی اظهارکرد: امسال همچون سال‌های قبل در برگزاری همایش‌ها، مسابقه ، تهیه و تولید مستند و فضاسازی شهری متناسب با این ایام تلاش شد و با توجه به شرایط کرونایی، برنامه‌های محرم و عزاداری به شیوه مجازی پیش بینی شد.

رییس سازمان فرهنگی شهرداری یزد با تاکید بر برگزاری برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مجازی گفت: همچنین اقدام های لازم برای برگزاری مجالس عزاداری با همکاری بیش از ۲۰ هیات مذهبی محله های مختلف در قالب دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد کرونا برنامه ریزی شد.

ملازینلی با اشاره به ساخت سه نماهنگ نذر فرهنگی با محتوای محرم افزود: به همت این سازمان نماهنگ مستند  ۱۰ قسمتی با عنوان «پناهِ عالم» که به معرفی سبک‌های عزاداری اصیل یزدی ها می‌پردازد، تولید و در بستر فضای مجازی پخش می‌شود.

سبک عزاداری سنتی یزدی ها در قاب تصویر گنجانده می شود

وی ادامه داد: همچنین مستند انسانیت و تعزیه در استان به زبان انگلیسی یکی دیگر از تولیدات سازمان است که به همین مناسبت با هدف معرفی محرم به جهانیان تولید شد و در بستر فضای مجازی قرار می گیرد.

ملازینلی افزود: هشت دوره همایش دوچرخه سواری هم با عنوان «قدم قدم، تا حسینیه ایران» با مشارکت این سازمان ، هیات های ورزش همگانی و مذهبی محله های مختلف به همراه تجلیل از خانواده‌های شهدای محله در ماه  محرم پیش بینی شد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد با اشاره به پخش واقعه عصر عاشورا با استفاده از فناوری عینک فضای مجازی نیزتصریح کرد: این فناوری واقعه عاشورا را به صورت ملموس و طبیعی جلوه می‌دهد و تلاش شد این واقعه تا حدی بازسازی شود.

وی در مورد فضاسازی شهری هم  گفت: اجرای طرح‌های فرهنگی و تبلیغ محیطی، نصب المان‌های موضوعی ، نصب بیش از ۵۰ استند شهری، بیلبورد و بنر از سوی این سازمان در بزرگداشت شهادت  امام حسین (ع) انجام شد.

ملازینلی از برگزاری ۲ مسابقه عکاسی با رویکرد محرم خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره عکاسی به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و ابعاد قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و ایجاد بستری برای ظهور و بروز خلاقیت‌های هنری در انتقال پیام عاشورا انجام شد و مسابقه عکاسی با موضوع محرم در محله پردیسان نیز برگزار می شود.

این فعال اجتماعی اظهار کرد: در این ایام بسته‌های فرهنگی با محتوای ویژه شامل مدادرنگی، سربند، دفترچه، برچسب با مضمون ماه محرم برای کودکان چهار تا ۱۰ سال تهیه و اهدا می‌شود.

۶۰ درصد از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت یزد در مرکز این استان زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار