معاون امور جوانان هلال احمر یزد:
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: طرح ملی نذر سلامت ۲ همراه با خادمان حسینی هلال همزمان با ماه محرم آغاز شده و به مدت ۱۳ روز در هیئت‌های عزاداری یزد ادامه دارد.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۱ 17 August 2021

به گزارش تابناک یزد، سیدجواد میرحسینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح ملی نذر سلامت ۲ همزمان با فرا رسیدن ایام محرم با هدف خدمت رسانی و ارائه خدمات و توصیه های بهداشتی به عزاداران حسینی، از ۱۸ تا ۳۰ مرداد ماه، توسط اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان و به درخواست هیئت‌های عزاداری یزد در جال اجراست.

وی عنوان کرد: با شیوع و گسترش کووید ۱۹ از سال گذشته، اعضای داوطلب هلال احمر در مناسبت های مختلف اقدام به ضد عفونی و دعوت مردم به رعایت توصیه ها و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کرده اند.

میرحسینی گفت: در اجرای این طرح، اعضای داوطلب هلال احمر مثل سال گذشته، در ورودی هیئت ها اقدام به تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم بیماری مانند سرفه و عطسه می کنند.

وی گفت: همکاری در نشانه گذاری و تعیین فواصل استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم قبل و بعد از هر برنامه، راهنمایی عزادارن برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دست های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک داخل هیئت و ارائه توصیه های بهداشتی لازم به عزاداران در هر برنامه توسط عضو توانمند و آموزش دیده تیم از وظایف اعضای شرکت کننده در این طرح است.

معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد اظهار داشت: اعضای کانون‌های جوانان در قالب گروهای پنج نفره با هماهنگی مسئولان هیئات مذهبی به عزاداران توصیه‌های بهداشتی کاهش شیوع بیماری کرونا را آموزش می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار