مدیر ستاد اقامه نماز یزد گفت: اقامه نمازظهر عاشورا( ۲۸ مردادماه جاری ) با فاصله گذاری اجتماعی(۲متر) و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در ۱۰۰ محل استان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴ 17 August 2021

به گزارش تابناک یزد، حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر موسوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال این آیین با توجه به شرایط خاص کرونایی به صورت محدود و با حضور عاشقان و عزاداران اباعبدالله‌الحسین ( ع) در ۱۱ شهرستان اقامه می‌شود.

وی ادامه داد:برای پیشگیری از شیوع کرونا و تامین سلامتی مردم از شهروندان تقاضا می‌شود برای حضور باشکوه در نمازظهر عاشورا با داشتن ماسک، مهر و سجاده شخصی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و توجه به مقررات و نکات بهداشتی شرکت کنند.

این مسوول اظهارکرد: نمازظهر عاشورا در یزد به امامت آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه این شهر برگزار می‌شود که مکان دقیق آن و برنامه‌های جانبی متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

موسوی بیان کرد: حفظ سلامت مردم در تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله محور اقدام‌هاست و همه مردم به خصوص در ماه های محرم و صفر و اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت دقیق پایبند مقررات اعلام شده باشند و شیوه‌ نامه‌های ابلاغی را نیز مراعات کنند.

پیش از شیوع کرونا اسفندماه ۱۳۹۸، عزاداران حسینی در خیابان‌ها، مساجد، تکایا و دیگر مکان هایی مذهبی با گلبانگ اذان، نمازظهر عاشورا را به جماعت و با تاسی از سرور و سالار شهیدان اول وقت اقامه می‌کردند .

استان یزد که از گذشته به حسینیه ایران و به تازگی به حسینیه جهان معروف شد هر ساله در ماه‌های محرم و صفر در مصیبت اباعبدالحسین (ع) و اهل بیت پیامبراکرم (ص) آیین‌های مختلفی برگزار می‌کند.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد که تاکنون هزار تشکل مذهبی در سامانه بیرق مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی کشور نام‌نویسی کرده‌اند.

واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) به دلیل ماهیت اسلام‌خواهی، اصلاح‌طلبی و ظلم‌ستیزی‌اش همواره در طول تاریخ الهام‌بخش انقلابیون و حرکت‌های اصلاحی بود و به همین دلیل هم در دوره‌های مختلف با برگزاری مراسم عزاداری برای این قیام، یاد سرور و سالار شهیدان زنده نگه داشته می شد.

امام حسین (ع) سومین پیشوای شیعیان در سوم شعبان سال چهارم هجری قمری در مدینه منوره به دنیا آمد و دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری در کربلا به شهادت رسید.

 ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار