در طول یک ماه گذشته مراکز واکسیناسیون در یزد افزایش جهشی داشته و هشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان یزد هم شروع به‌کار کرد.
کد خبر: ۹۸۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲ 21 August 2021

در حالی تا یک ماه گذشته گلایه‌های زیادی از سرعت پایین واکسیناسیون وجود داشت که با شروع به کار دولت سیزدهم سرعت واکسیناسیون افزایش چشم‌گیری یافته است.

گواه این ادعا در ارتباط با آمارهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) در ارتباط با میزان واکسیناسیون صورت گرفته در استان یزد است.

به گونه‌ای که تا هفتم مرداد ماه 185 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده بود که 144 هزار دوز آن درمرحله نخست تزریق شده بود اما از هفتم مرداد تا به امروز آمار با رشد بسیار خوبی روبرو بوده به گونه‌ای که تا امروز و بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ؤه) یزد، بالغ بر 350 هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.

259 هزار و 621 مورد از این واکسن‌ها در مرحله نخست و 94 هزار و 257 مورد هم در دوره دوم تزریق شده که نشان از سرعت بالایی است که در واکسیناسیون طی چند هفته اخیر ایجاد شده است.

ر استان یزد که نخستین مرکز تجمیعی واکسیناسیون توسط سپاه الغدیر استان ایجاد شده بود، در یک ماه گذشته شاهد افزایش جهشی میزان واکسیناسیون بودیم به گونه‌ای که مراکز تجمیعی واکسیناسیون یکی پس از دیگری شروع به فعالیت کردند.

در حالی که همین چند روز پیش و همزمان با صبح تاسوعای حسینی بود که خبر شروع به کار هفتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون استان یزد در مسجد روضه محمدیه در رسانه‌ها منتشر شد و خبرگزاری تسنیم هم در خبری با عنوان «مرکز مکانیزه واکسیناسیون در مسجد حظیره یزد آغاز به کار کرد» به این رویداد مهم پرداخت که امروز و تنها به فاصله سه روز هشتمین مرکز تجمیعی واکسیناسیون در دانشگاه علم و هنر یزد راه‌اندازی شد.

مراسم افتتاحیه این مرکز با حضور مسئولان استانی در سالن قائم دانشگاه علم و هنر یزد واقع در بلوار دانشجو برگزار و به صورت رسمی انجام واکسیناسیون در این مرکز آغاز شد.

راه‌اندازی این مرکز به همت جمعیت هلال احمر استان یزد و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی(ره) یزد انجام می‌شود و فعالیت آن هم بر اساس نوبت‌دهی انجام می‌شود.

ساعات کاری مرکز واکسیناسیون دانشگاه علم و هنر یزد هر روز هفته صبح‌ها از ساعت هشت تا 13 و عصرها از ساعت 17 تا 21 است و شهروندان می‌توانند پس از دریافت نوبت و پیامک از سامانه نوبت دهی واکسیناسیون به این مرکز مراجعه و تزریق واکسن را انجام دهند.

در این مرکز علاوه بر تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا، دو دوز واکسن‌های برکت و سینوفارم نیز به شهروندان طبق اولویت‌بندی‌های سنی وزارت بهداشت، تزریق می‌شود.

قطعا با روند فعلی دولت در افزایش سرعت واکسیناسیون و ایجاد مراکز تجمیعی در نقاط مختلف شهرها و همچنین اقدامات صورت گرفته در زمینه تسریع تامین و خرید واکسن کرونا از کشورهای مختلف، در آینده‌ای نزدیک شاهد واکسینه شدن بخش زیادی از جمعیت کشور هستیم.

متاسفانه تا پیش از شیوع به کار دولت سیزدهم، روند واکسیناسیون در کشور با کندی صورت می‌پذیرفت و جمعیت کمی از مردم در نقاط مختلف کشور واکسینه شده بودند و امید می‌رود که روند فعلی دولت جبران کاستی‌های دو سال گذشته در زمینه مبارزه با کرونا باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار