معاون دانشگاه علوم پزشکی :
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اهمیت تاثیر تزریق واکسن کووید ۱۹ به پیشگیری از فوت افراد به میزان ۴.۱۷ برابر ، گفت: هفته گذشته مرگ و میرهای ناشی از ابتلای افراد به این بیماری در استان با واکسیناسیون ۳۰ درصد کاهش یافت .
کد خبر: ۹۸۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 22 August 2021

 

به گزارش تابناک یزد، دکتر محمود نوری شادکام عصریکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ترزیق واکسن به هیچ عنوان به معنای رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی نیست.

وی اظهارکرد: هفته‌ گذشته یکهزار و ۳۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان بستری شدند که از این تعداد ۵۰ نفر به دلیل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

نوری شادکام افزود: در مقایسه با هفته قبل از آن ۲۰ درصد موارد ابتلا و ۳۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از کرونا در استان کاهش یافت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: به این ترتیب واکسیناسیون سیر ابتلا به کرونا را نزولی می کند،البته قضاوت درباره شیب نزولی ویروس در استان زود است و باید تا ۱۰ روز آینده تاثیر محدودیت‌ های تجمع و مسافرت‌ها را بررسی کرد.

نوری شادکام واکسیناسیون را مهمترین و بهترین روش‌های پیشگیری از ابتلا و کاهش مرگ ناشی از کرونا دانست و تصریح کرد:مطالعه ای در اروپا بر روی ۱۰۲ هزار مورد تزریق واکسن به افراد و همین تعداد افراد واکسن نزده انجام شد که بر اساس آن، در گروه نخست ۱۰۰ نفر به کرونا مبتلا شدند و یک نفر فوت کرد و از گروه دوم هزار و ۶۳۷ نفر به کرونای شدید مبتلا شدند و ۴۱۷ نفر هم جان خود را از دست دادند.

هم اکنون ۷۰۰ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان یزد بستری هستند که از این تعداد به ۱۲۲ نفر خدمات درمانی در بخش مراقبت های ویژه ارایه می شود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود و تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

حدود ۳۰۷ هزار دز واکسن کرونا در استان یزد تزریق شد.

استان یزد با ۱۱ شهرستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون شرایط اشکذر از لحاظ شیوع کرونا در حالت زرد و بقیه شهرستان ها قرمز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار