معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که توزیع عادلانه خدمات رویکرد جدی توسعه استان است، گفت: : امسال به مناسبت هفته دولت ۵۳۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۳۱۴ میلیارد تومان در سطح استان یزد افتتاح و آغاز بکار می‌کند.
کد خبر: ۹۸۸۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 25 August 2021

به گزارش تابناک یزد، محسن صادقیان ظهر امروز در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های هفته دولت امسال در این استان برگزار شد، با اشاره به نقش اصحاب رسانه در هدایت افکار عمومی، اظهار کرد: زمانی طرح‌های عمرانی و غیره در مدیریت استان و کشور موفق خواهد بود که دارای پیوست رسانه‌ای باشد.

وی افزود: امسال به مناسبت هفته دولت ۵۳۲ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۳۱۴ میلیارد تومان در سطح استان یزد افتتاح و آغاز بکار می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: از کل تعداد طرح‌های در دستور کار ۵۱۳ طرح با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان افتتاح و در این راستا ۱۹۳۲ فرصت شغلی پایدار نیز ایجاد می‌شود.

صادقیان در ادامه با بیان این‌که بیشترین طرح‌های در دستور کار در شهر میراث جهانی یزد اجرایی می‌شود، تصریح کرد: ۱۹طرح از برنامه‌های هفته دولت امسال با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان آغاز بکار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده قرار بود که ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان یزد ساخته شود که تاکنون ۱۰۰ کیلومتر ایجاد و ۳۰۰ کیلومتر دیگر در حال ساخت است.

ساخت ۱۰ طرح نیروگاهی در استان یزد

معاون استاندار یزد با بیان این‌که ۲۶۰ کیلومتر راه اصلی در سطح استان در حال ساخت است، گفت: طبق برنامه زمانبندی باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

صادقیان افتتاح راه آهن یزد- اقلید را از جمله دستاوردهای برزگ در استان یزد دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۴ کیلومتر راه روستایی در سطح استان یزد در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که ساخت ۱۰ طرح نیروگاهی از دیگر برنامه‌های در دستور کار توسعه استان یزد است، تأکید کرد: گازرسانی به ۴۵۰ صنعت فعال از جمله اقدامات در دستور کار است که با رویکرد هدایت استان یزد به سمت صنعت سبز انجام شده است.

حراست از ظرفیت‌های محیط زیستی در استقرار صنایع ضروری است

معاون استاندار یزد ایجاد پهنه‌های صنعتی را یکی دیگر از اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در این استان دانست و بیان کرد: ثروت‌های استان یزد باید با رویکرد محیط زیستی تقویت و حراست شود.

صادقیان با بیان این‌که صنایع باید وابستگی خود را از منابع زیرزمینی استان قطع کند، تأکید کرد: صنایع استان یزد باید از فیلتر پایش محیط زیستی عبور کرده و بعد از جانمایی کارشناسی مورد حمایت قرار گیرد.

توجه به مقوله جمعیت پذیری صنایع الزامی است

وی توجه به جمعیت پذیری صنایع هم از دیگر الزامات اجرایی برای حمایت صنایع مختلف در استان یزد دانست و بیان کرد: این مهم باید قبل از استقرار صنایع انجام و برنامه‌ریزی شود.

معاون استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص طرح‌های اقدام ملی مسکن نیز خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح در تمام شهرهای استان یزد آغاز شده و واحدهای مسکونی در حال ساخت هستند.

وی افزود: تهیه بانک‌های اطلاعاتی برای تدوین طرح های توسعه‌ای استان از جمله اقدامات مهم حوزه معاونت عمرانی استانداری یزد بوده که در حال حاضر انجام شده است.

صادقیان تدوین برنامه در حوزه عمرانی را اولویت اجرایی این معاونت دانست و اظهار کرد: مشکلات اعتباری و تخصیصی که در سال‌های گذشته و همچنین افزایش هزینه‌های اجرایی به قدری بود که به هیچ وجه امکان تکمیل طرح‌ها بدون برنامه ریزی دقیق وجود نداشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار