امام جمعه یزد:‌
نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر ضرورت توجه به نخبگان در کشور گفت: شایسته سالاری ملاک اصلی وزرا برای انتخاب مدیران باشد.
کد خبر: ۹۸۹۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 27 August 2021

به گزارش تابناک یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به هفته دولت اظهار داشت: شهید رجایی و شهید باهنر دو الگوی بسیار خوب برای دولت‌ها هستند.

وی تصریح کرد: مردم‌داری، مردمی بودن، بدون آلایش و مخلص، تلاش برای رضای خدا، ولایت‌مدار، پشتکار بالا، خستگی ناپذیری، امین مردم بودن، دلسوز مردم بودن، عدم وابستگی به غیر خدا، تابعیت محض از ولایت، ساده زیستی و موارد بسیار دیگر ازجمله ویژگی‌هایی است که این دو شهید داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: شاید در طول تاریخ نتوان رئیس جمهوری یافت که نکات حساس و عجیب ویژگی‌های شهید رجایی را داشته باشد، این شهید واقعا نمونه‌ای بسیار عجیب است.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: این دو شهید والا مقام برای خدمت به مردم و انقلاب تلاش بسیاری کردند و همه چیز را رها کرده و به عرصه خدمت وارد شدند، ما هم باید همه از این دو شهید والامقام الگو بگیریم و برای خدمت به مردم تنها رضای خدا را در نظر بگیریم.

امام جمعه یزد به رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی دولت گفت: امیدوارم که وزرا در تمام انتخاب‌های خود شایسته سالاری را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و هر کسی را در هر پستی که منصوب می‌کنند توانمند و موفق باشد.

وی عدم وابستگی به جناح‌های خاص را یکی از مهمترین ویژگی‌های هر مسئولی دانست و خاطرنشان کرد: از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهور این است که خوشبختانه جلسات شبانه برخی جناح‌ها نمی‌تواند بر وی و تصمیماتش تاثیرگذار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد مشورت پذیری را جدای از سفارش دانست و گفت: مشورت گرفتن در تمام امور از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است و همه باید از آن استفاده کنیم و در نهایت بتوانیم با جمع‌بندی مناسبت تصمیم درستی بگیریم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: با این وجود اما جلسات پشت پرده‌ای که متاسفانه در گذشته شاهد تاثیر آن را در تصمیم‌گیری مسئولان می‌دیدیم اصلا خوب نیست و رئیس جمهور و وزرا باید به شدت مراقب چنین مسائلی باشند.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال سوء استفاده از هر فرصتی است گفت: یکی از مهمترین توطئه‌هایی که دشمن دارد، فرار نخبگان ایران و رفتن به کشورهای آنها برای استفاده از ظرفیت آنها و عقب ماندگی ایران است.

وی افزود: در این زمینه مسئولان باید مراقب باشند که این توطئه نتیجه ندهد و راهکار مقابله با این توطئه هم توجه به نخبگان و بها دادن به آنها است تا به این ترتیب نخبگان بتوانند در داخل کشور خودمان زمینه پیشرفت ایران را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه متاسفانه در داخل کشور نسبت به کادرسازی اصلا موفق نبودیم عنوان کرد: نیروهای توانمندی در تمام کشور وجود دارد که فکر و فهم خوبی دارند ولی مجهول و ناشناخته هستند و در صورتی که تشکیلاتی برای شناسایی و تقویت آنها باشد، می‌توان زمینه پیشرفت هرچه بیشتر کشور را فراهم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار