معرفی افراد برتر مسابقه پرش با اسب ، رفع تصرف سه هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی ملی،راه اندازی موسسه خیریه غیر انتفاعی بانوی همدل،تجلیل از رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی از سوی شرکت برق منطقه‌ای یزد از جمله خبرهای کوتاه روزیکشنبه این استان است.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ 29 August 2021

دومین دوره مسابقات پرش با اسب هیات سوارکاری شهرستان یزد در سال‌جاری در رده تشویقی، مبتدی و دی یک(D۱) آزاد به میزبانی باشگاه سوارکاری صفاییه یزد برگزار و نفرهای برتر معرفی شدند.

به گفته رییس هیات سوارکاری استان یزد در پایان این رویداد ورزشی در رده تشویقی، امین ابوالحسن‌زاده با « سامی پرشین »به مالکیت خود سوارکار و هانیه سفارشی با « بتیس » به مالکیت این سوارکار از باشگاه صفاییه مسیر مسابقه را بدون خطا طی و به آنها « رزت» و گواهی اهدا شد .

سعید ابوطالبی به خبرنگار ایرنا افزود: در رده مبتدی، محسن صفارزاده با اسب « لندراک » به مالکیت ستاره جعفریان از باشگاه اسب‌آفرین، عسل حسین‌آبادی با اسب « لست فور» به مالکیت خود سوارکار از باشگاه شبدیز و حمیدرضا نبی میبدی با اسب « فغان مریم» به مالکیت منصور یکلامی از باشگاه باغشهر توانستند مسیر مسابقه را بدون خطا طی و رزت و گواهی دریافت کنند.

وی اظهار کرد: در رده دی یک (D۱) آزاد ، محمد ابوالحسن‌زاده با اسب « گواش » به مالکیت سوارکار از باشگاه پرتو سبز و محسن صفارزاده با اسب « کمرون» به مالکیت کارخانه شیررضا و سید فاضل سید حسنی با اسب « سولودنسر» به مالکیت جلیل خودرو از باشگاه صفاییه، اول تا سوم شدند و به نفرهای برتر حکم، « رزت » و وجه نقد اهدا شد.

هم‌اکنون ۴۰۰ مرکز پرورش اسب با ۶ هزار راس این حیوان و با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان وجود دارد و هر سال ۲ کورس مسابقه اسب‌دوانی بهاره و پاییزه کشوری در یزد برگزار می‌شود.

در استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ، ۴۷ هیات ورزشی و ۶۲ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت دارد و در تمامی شهرستان‌ ها هیات سوارکاری فعال است.

مهریز

دادستان عمومی و انقلاب مهریز گفت: در چند روز اخیر سه هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی ملی در محدوده شهر که از سوی فردی سودجو تصرف و در آن ساختمان و کارگاه احداث کرده بود ، رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، محمد سجاد اعتبار در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این اراضی ملی پس از شناسایی از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان طبق مقررات رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پرونده قضایی برای متهم انجام و جزای نقدی در نظر گرفته شد، ادامه داد: دستگاه قضا و دادستانی نسبت به حراست اراضی ملی اهمیت ویژه‌ای قایل است.

این مسئول قضایی به اهمیت و نقش مردم با دادستانی و دادگستری شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق مقررات کوچک‌ترین اغماض و بخشش با متصرفان اراضی ملی در شهر وجود ندارد .

اعتباری اظهار کرد: مردم با ارایه گزارش‌های مستند و موثق، این مجموعه قضایی و مسئولان را در برخورد با افراد متخلف در تصرف اراضی که سرمایه کشور است بیش از گذشته کمک کنند.

ییلاقی بودن شهر به خصوص دهستان‌های مهریز موجب حضور زمین‌خواران برای تصرف اراضی ملی است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد و حدود ۳۵ درصد جمعیت در روستاها زندگی می‌کنند.

بهاباد

در ششمین روز هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان محلی موسسه خیریه غیرانتفاعی بانوی همدل با نظارت اداره بهزیستی شهرستان بهاباد افتتاح شد .

به گزارش ایرنا، رییس اداره بهزیستی بهاباد افزود: این موسسه با تلاش بانوان خیر منطقه ،تهیه جهیزیه برای نوعروسان و نیازمندان و بخش توانبخشی برای معلولان فعالیت می کند .

حسن عبداللهیان بهابادی با بیان اینکه این موسسه بیشتر در تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند فعالیت دارد، گفت : خیران می توانند در کمک به تهیه جهیزیه به نیازمندان موسسه را یاری کنند .

عبداللهیان تصریح کرد : مؤسسه یادشده با دید فرهنگی و ترویج هرچه بیشتر نوع دوستی وبا هدف کمک به تامین جهیزیه نوعروسان ایجاد شدو نسبت به دستگیری از افرادی که به صورت دایم و یا بنا بر مشکل خاصی به صورت موردی نیازمند مساعدت مالی هستند طبق بندهای مندرج در اساسنامه هدف اصلی خود را خدمت به آنها قرار می دهد.

وی با بیان اینکه این موسسه به عزت نفس، احترام، تکریم ، حفظ شخصیت و قداست مراجعان و نیازمندان شناخته شده توجه دارد، افزود : اعضای موسسه سعی دارد که خانواده های کم بضاعت و بعضاً بی بضاعت را به صورت نامحسوس شناسایی و قبل از مراجعه نسبت به رفع نیاز آنها با حفظ شخصیت اجتماعی اقدام کند.

به گفته رییس بهزیستی بهاباد مؤسسه یادشده محدود به هیات مدیره، مؤسس و اعضای خاصی نیست، افزود : این نهاد اجتماعی نه تنها در امور مالی؛ بلکه به همفکری، مشاوره و پیشنهاد و سایر موارد نیاز به کمک دارد.

این موسسه در محلی استیجاری فعالیت خود را آغاز کرد و در اداره بهزیستی ثبت شد.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قراردارد.

یزد

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد؛ در مراسمی از عباس ملازینلی رییس این سازمان و مسئول بخش ویژه جشنواره عدلیه و رسانه استان با توجه به فعالیت ها در برگزاری این جشنواره تجلیل از سوی مسئولان دادگستری استان شد .

جشنواره با رویکرد نقش آفرینی رسانه‌ای برای تحقق عدالت، اجرای حق و حقیقت با هدف ایجاد رقابت سالم و اصولی در بین اصحاب مطبوعات ،توسعه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از رویدادهای دستگاه قضا و ایجاد زمینه آموزش مردادماه گذشته برگزار شد.

بالا بردن آگاهی حقوقی و قانونی مردم، کشف و شناسایی استعدادها و ظرفیت های خبری و رسانه ای، فعال سازی رسانه ها و استفاده بهینه از فرصت های رسانه ای، شورآفرینی و ایجاد رقابت در بین اصحاب رسانه از دیگر اهداف آن اعلام شد.

یزد

محمدعلی طالبی استاندار و رییس ستاد اجرایی ستاد جشنواره شهید رجایی یزد با اهدای لوح سپاس به مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان ، از این شرکت به عنوان دستگاه برگزیده در جشنواره در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، در بخشی از لوح اهدایی نوشته شد: به منظور نهادینه کردن فرهنگ بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی برای تحقق سیاست‌های نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری و نقشه راه و برنامه‌های اصلاح نظام اداری، ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان از سوی دبیرخانه جشنواره صورت گرفت ، آن مجموعه به عنوان دستگاه برگزیده در ارزیابی عملکرد سال ۹۹ در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی برتر شناخته و معرفی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار